DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3182

Title: โครงการจัดตั้งบริษัทรับวางแผนกลยุทธ์และการสื่อสารการตลาดแคมเปญผ่านสื่อออนไลน์จีน
Other Titles: Project Management of Marketing Communication for Digital Economy
Authors: ธีชยุฒศภ์ เมธาศิฐิวัตม์
Keywords: การสื่อสารการตลาด
แคมเปญ
สื่อสังคมออนไลน์
การวางแผนกลยุทธ์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง โครงการจัดตั้งบริษัทรับวางแผนกลยุทธ์และการสื่อสารการตลาดแคมเปญผ่านสื่อออนไลน์จีน ในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคในการรับรู้การสื่อสารการตลาดผ่านสื่อออนไลน์จีน 2) เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดของผู้ประกอบธุรกิจในวางแผนกลยุทธ์และการสื่อสารการตลาดผ่านสื่อออนไลน์จีน และนำผลที่ได้จากการวิจัยใช้เป็นข้อมูลและแนวทางในการดำเนินธุรกิจให้ได้ประโยชน์สูงสุด การศึกษาในครั้งนี้ ต้องมีการนำข้อมูลจากการวิจัยมาประกอบในการตัดสินใจเพื่อเป็นแนวทางในการจัดทำแผนธุรกิจ โดยเป็นการศึกษาเชิงปริมาณ (Quantitative Research) มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาประชากรศาสตร์มีผลต่อการสื่อสารการตลาดผ่านสื่อออนไลน์ เพื่อศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคมีผลต่อการสื่อสารการตลาดผ่านสื่อออนไลน์ เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีผลต่อการสื่อสารการตลาดผ่านสื่อออนไลน์ จำนวนทั้งสิ้น 400 คน ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างเป็นเพศชายโดยอยู่ในช่วงอายุต่ำกว่า 30 ปี สถานภาพโสด มีระดับการศึกษาอยู่ในช่วงระดับปริญญาตรี อาชีพเป็นธุรกิจส่วนตัว และมีรายได้ระหว่าง 40,001 ถึง 50,000 บาท ด้านพฤติกรรมของผู้บริโภคในการเลือกรับข้อมูลข่าวสารผ่านสื่อออนไลน์มีการเลือกประเภทสื่อออนไลน์การรับข้อมูลข่าวสารจากสื่อโซเซียล (Facebook / Instagram/ Twitter) โดยช่วงเวลาที่เปิดรับข้อมูลข่าวสารผ่านสื่อออนไลน์เป็นช่วงกลางคืน (เวลา19.00 - 24.00 น.) และใช้ระยะเวลาในการเปิดรับข้อมูลข่าวสารผ่านสื่อออนไลน์ 3-4 ชั่วโมงต่อวัน ทั้งนี้เหตุผลที่กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่รับข้อมูลข่าวผ่านสื่อออนไลน์ขายสินค้าโฆษณาประชาสัมพันธ์ ด้านปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีความสำคัญความสนใจในข้อมูลข่าวสารของการสื่อสารการตลาดผ่านสื่อออนไลน์ ในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ได้รับระดับความสนใจในระดับมากที่สุด รองลงมาคือ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านสถานที่ ตามลำดับ ในการศึกษาวิจัยทำให้ทราบถึงแนวทางการบริหารธุรกิจ โดยสามารถนำไปปฏิบัติงานจริงโดยใช้กำหนดแผนธุรกิจตามที่ได้ศึกษาโครงการจัดตั้งบริษัทรับวางแผนกลยุทธ์และการสื่อสารการตลาดแคมเปญผ่านสื่อสังคมออนไลน์จีน
Studying Establishment of Strategic Planning and Marketing Communications Company through China Online Media 1) to study consumer behavior in perception of marketing communication 2) to study marketing mix of clients business in strategic planning and marketing communication. The research are used as information and guidelines for business benefits. Research data included decision making as a guide for business planning. Quantitative Research is intended to study in demographics affecting online marketing communications to study consumer behavior affecting marketing communication in online media and study the effect of marketing mix for communication in online media. There were 400 people sample, the most of people was male, aged under 30 years old. They were in the bachelor's degree. Occupation and private business. Consumers' behaviors had reached information by social media (Facebook / Instagram / Twitter) which get information through online media at night (from 19.00 to 24.00) and spend time through online media 3-4 hours a day. It shows that the most of sample group choose to get news by online advertisement. A product is the most interesting marketing mix topic that people often looking from online advertisement, next topic is price, promotion and place in order. In the study, the approach to business management. They can be implemented by using the business plan as it was studied. The project established the company to get strategic planning and communication marketing campaign through social media China.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด
สื่อสังคมออนไลน์
การตลาด
การวางแผน
การวางแผนเชิงกลยุทธ์
การวางแผนธุรกิจ
Advisor(s): ปีเตอร์ รุ่งเรืองกานต์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3182
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
theechayudh_maet.pdf5.87 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback