DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3149

Title: การยอมรับนวัตกรรม โมบายแบงค์กิ้ง แอพพลิเคชั่น (Mobile Banking Application) ของกลุ่มผู้ใช้งาน ที่มีอายุ 40-60 ปี
Other Titles: Innovation acceptance mobile banking application between 40-60 year old
Authors: ปวิตรา สอนดี
Keywords: การยอมรับนวัตกรรม
โมบายแบงค์กิ้ง
แอพพลิเคชั่น
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการยอมรับนวัตกรรมของกลุ่มคนที่มีอายุตั้งแต่ 40-60 ปี ที่ส่งผลต่อความตั้งใจของประชาชนในการใช้บริการธุรกรรมทางการเงินผ่านโมบายแบงค์กิ้ง แอพพลิเคชั่น (Mobile Banking Application) ของกลุ่มผู้ใช้งาน ที่มีอายุ 40-60 ปี โดยใช้แบบสอบถาในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มคนที่มีอายุ 40-60 ปี เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจแรงจูงใจ การเลือกใช้ และการยอมรับบริการโมบายแบงค์กิ้ง แอพพลิเคชั่น เพื่อที่จะนำผลการวิจัยศึกษาไปใช้ เป็นข้อมูลในการตัดสินใจวางแผนกลยุทธ์ทางการตลาด และการประชาสัมพันธ์รวมทั้งสามารถเข้าใจถึงพฤติกรรมการใช้บริการธุรกรรมทางการเงินผ่านสื่อออนไลน์เพื่อขยายฐานลูกค้าได้อย่างมีประสิทธิภาพโดยใช้กลุ่มตัวอย่างจำนวน 100 คน สถิติที่ใช้ ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน และสถิติทดสอบไค-สแควร์ วิเคราะห์ข้อมูลด้วยโปรแกรมสำเร็จรูป SPSS/ PC เขียนรายงานวิจัยเชิงพรรณนา
This research; Innovation Acceptance Mobile Banking Application Between The age of 40 - 60 years old. Its objective is to study the Innovation Acceptance Mobile Banking Application between the age of 40 - 60 years old by quantitative research. To explore the factors of influencing decision making, motivation, selection, and acceptance of mobile banking applications to develop the marketing plan, marketing strategies and public relations as well as understand the usage habits, financial transactions through online media for the organizations to expand customer base effectively. The population is random sampling of 100 people between the age of 40 - 60 years old. The samples use are frequency, percentage, mean, standard deviation. This research use these statistics; frequency, percentage, mean, standard deviation and to test hypothesis is Pearson’s correlation coefficient, Chi-square test and analyze the data with SPSS/ PC program.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3149
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pawitra.sorn.pdf2.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback