DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3144
|
Title: | การรับรู้ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้าและการรับรู้คุณภาพของสินค้าที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อของเล่นจากประเทศจีนผ่านทางออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | The factor of perception of country of origin and perceived quality affecting purchase intention toys from China via e-commerce of consumer in Bangkok |
Authors: | Chunying Guo |
Keywords: | การรับรู้ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้า การรับรู้คุณภาพ ความตั้งใจซื้อของเล่นจากประเทศจีนผ่านทางออนไลน์ |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา การรับรู้ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้าและการรับรู้คุณภาพที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อของเล่นจากประเทศจีนผ่านทางออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ประชากรในกรุงเทพมหานคร ที่รู้จักหรือเคยสั่งซื้อสินค้าประเภทของเล่นจากประเทศจีน โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 385 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.944 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression Analysis)
ผลการศึกษาพบว่า การรับรู้ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้าและการรับรู้คุณภาพส่งผลต่อความตั้งใจซื้อของเล่นจากประเทศจีนผ่านทางออนไลน์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The study aims at analyzing the factor of perception of country of origin and perceived quality affecting the purchase of toys from China via e-commerce of consumer in Bangkok. The example used in the study chooses from consumers in Bangkok, selected by using a purposive sampling method of 385 people. A questionnaire was used, with a reliability of 0.944 and the content accuracy was examined by a panel of experts. The statistics used for data analysis were Descriptive Statistics, which included Percentage, Mean, Standard Deviation and inferential statistics, that used in hypothesis testing at the level of significance 0.5 was multiple regression analyzed.
The result found that the factor of perception of country of origin and perceived quality affecting the purchase of toys from China via e-commerce of consumer in Bangkok at the level of significance 0.05 |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Advisor(s): | เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3144 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|