DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3143

Title: โปรแกรมความภักดีและคุณภาพบริการที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ ความเชื่อถือไว้วางใจและความภักดีต่อร้านกาแฟพรีเมียมของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Loyalty Programs and Service Quality Factors Affecting Satisfaction, Trust and Loyalty Towards Premium Coffee Shops of Consumers in Bangkok
Authors: อรรัมภา มุกดาเวช
Keywords: โปรแกรมความภักดี
คุณภาพบริการ
ความพึงพอใจ
ความไว้เนื้อเชื่อใจ
ความภักดีต่อร้านค้า
กาแฟพรีเมียม
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อต่อความพึงพอใจ ความเชื่อถือไว้วางใจและความภักดีต่อร้านกาแฟพรีเมียมของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ได้แก่ การรับรู้ประโยชน์ของโปรแกรมความภักดีและคุณภาพบริการ ระเบียบวิธีวิจัยเป็นเชิงปริมาณด้วยวิธีการสำรวจโดยใช้แบบสอบถาม ประชากรที่ใช้ในการวิจัยคือลูกค้าที่ซื้อกาแฟพรีเมียมในกรุงเทพมหานคร และเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบสะดวกจำนวน 400 คน ใช้สถิติวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐาน ที่นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า (1) การรับรู้ประโยชน์ของโปรแกรมความภักดีและคุณภาพบริการมีอิทธิพลทางบวกต่อความพึงพอใจ (2) คุณภาพบริการมีอิทธิพลทางบวกต่อความไว้เนื้อเชื่อใจ และ (3) ความพึงพอใจและความไว้เนื้อเชื่อใจมีอิทธิพลทางบวกต่อความภักดีต่อร้านกาแฟพรีเมียมของผู้บริโภค
The purpose of this research was to study loyalty program benefits and service quality factors influencing satisfaction, trust and lotalty towards premium coffee of consumers in Bangkok. The study applied quantitative approach, survey method, and used structured questionnaire as the tool in collecting data. Research population was consumers who had purchased premium coffee from outlets in Bangkok, and the samples of 400 people were selected by convenience sampling. The hypothesis testing by analyzing of multiple regression with .05 significant level was utilized. The results indicated that (1) loyalty program benefits and service quality positively influence on satisfaction (2) service quality positively influences on trust. (3) satisfaction and trust positively influence on loyalty towards premium coffee outlets of consumers.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: บริการลูกค้า
ความสัมพันธ์กับลูกค้า
การสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้า
ความภักดีของลูกค้า
ความพอใจของผู้บริโภค
ร้านกาแฟ
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3143
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
onrampa.mukd.pdf4.41 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback