DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3134

Title: การรับรู้ ทัศนคติ และการตอบสนองต่อแบรนด์แคมเปญ แฮชแท็กผ่านสื่อสังคมออนไลน์
Other Titles: Consumer perception, attitude and response towards hashtag on social media
Authors: ณธีรา ชาญจิตรวิทยา
Keywords: สื่อสังคมออนไลน์
แฮชแท็ก
การรับรู้ของผู้บริโภค
ทัศนคติของผู้บริโภค
การตอบสนองของผู้บริโภค
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มุ่งศึกษาเรื่องการรับรู้ทัศนคติและการตอบสนองของผู้บริโภคต่อการใช้แฮชแท็กของแบรนด์ต่าง ๆ บนสื่อสังคมออนไลน์โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อให้เป็นประโยชน์แก่นักการตลาดผู้ประกอบการหรือผู้ที่สนใจในการใช้แฮชแท็กกับแบรนด์หรือแคมเปญของธุรกิจให้สามารถนำผลการศึกษาในครั้งนี้มาใช้เป็นแนวทางในการพัฒนาหรือต่อยอดกลยุทธ์ทางการตลาดออนไลน์ได้อย่าง มีประสิทธิภาพ ในการศึกษาวิจัยครั้งนี้ได้ทำการสำรวจผู้บริโภคที่เป็นกลุ่มเป้าหมายของแบรนด์ในกลุ่มธุรกิจการเงินของประเทศไทย ได้แก่ วีซ่ากสิกร และเคทีซี โดยกลุ่มตัวอย่างในการวิจัยนี้คือชายและหญิงไทยอายุ 18-34 ปี ที่เคยเห็นแคมเปญของแบรนด์วีซ่ากสิกรหรือเคทีซีอย่างน้อยหนึ่งแคมเปญเป็นจำนวนทั้งสิ้น 400 คน ผ่านทางแบบสอบถามออนไลน์และวิเคราะห์ข้อมูลตามหลักสถิติด้วยค่าร้อยละค่าเฉลี่ยค่าเบี่ยงเบนมาตรฐานพร้อมกับแนวคิดและทฤษฏีต่าง ๆ เกี่ยวกับการรับรู้ทัศนคติและการตอบสนองร่วมกับการทดสอบด้วยสถิติ F-Test และการวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว ผลการศึกษาพบว่า ลักษณะด้านประชากรศาสตร์ คือ เพศ อายุ อาชีพ และรายได้ รวมถึงประสบการณ์การใช้สื่อสังคมออนไลน์ มีผลต่อการการรับรู้ทัศนคติและการตอบสนองต่อแบรนด์แคมเปญแฮชแท็กผ่านสื่อสังคมออนไลน์ในระดับปานกลางถึงมาก
This research was conducted with a view to study the Consumer Perception, Attitude and Response towards use of Hashtags on Social media. The results of the research will benefit marketers, entrepreneurs and all those interested in using hashtags for business campaigns and promotion of their brands. The data collected provides a framework and guideline that can be used to develop online marketing strategy for with precision and accuracy. In this research, survey was conducted amongst a target group of Banking and Financial brands, namely Visa, KBank and KTC .The sample was collected through online questionnaire, consisting of 400 Thai males and females between the ages of 18-34 years, all of whom have come across at least one campaign from Visa, KBank or KTC. Percentage, Mean and standard deviation with theories of Consumer perception, Attitude and Response were applied for data analysis, including F-Test and One Way ANOVA. The research results revealed thatdemographic characteristics which are gender, age, occupation and income affectinclusing with the experience of using hashtags on social mediahas an impact on the perception, attitude, and response towards hashtag campaign on social media in mid to high level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3134
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nateera.chan.pdf3.4 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback