DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3111

Title: ความคาดหวังและความพึงพอใจที่ส่งผลต่อการตอบสนองความต้องการเฉพาะบุคคล(Customization) ของธุรกิจเสื้อผ้าทางอินเทอร์เน็ตในกลุ่มผู้หญิงวัยทำงาน
Other Titles: Expectation and satisfaction effect upon customization of online clothing business among working women
Authors: อุกฤษ ทองบุญนุ่ม
Keywords: ความคาดหวัง
ความพึงพอใจ
ความต้องการเฉพาะบุคคล
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการศึกษาความคาดหวังและความพึงพอใจที่ส่งผลต่อ การตอบสนองความต้องการเฉพาะบุคคล (Customization) ของธุรกิจเสื้อผ้าทางอินเทอร์เน็ตใน กลุ่มผู้หญิงวัยทำงานกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือผู้หญิงวัยทำงานที่ซื้อหรือเคยซื้อเสื้อผ้าผ่านสื่อออนไลน์ จำนวน 240 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิเคราะห์ข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือสถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ผลการศึกษาพบว่า 1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีอายุ 26 – 35 ปีมีการศึกษาระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า มีสถานภาพโสด และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-30,000 บาท มากที่สุด 2) ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความคาดหวังของสินค้าและบริการธุรกิจเสื้อผ้าทางอินเทอร์เน็ตผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญในด้านความน่าเชื่อถือมากที่สุด รองลงมาด้านราคา ส่วนด้านที่ให้ความสำคัญน้อยที่สุดคือด้านคุณภาพ 3) ผลการทดสอบสมมติฐานเกี่ยวกับความพึงพอใจของสินค้าและบริการธุรกิจเสื้อผ้าทางอินเทอร์เน็ต พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญในด้านผู้ขายสินค้ามากที่สุด รองลงมาด้านการปกป้องผู้บริโภคส่วนด้านที่ให้ความสำคัญน้อยที่สุดคือด้านระบบอินเทอร์เน็ต 4) ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า การตอบสนองความต้องการเฉพาะบุคคลของสินค้าและบริการธุรกิจเสื้อผ้าทางอินเทอร์เน็ตผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญในด้านการเก็บข้อมูลของลูกค้าเพื่อการนำเสนอข้อมูลมากที่สุด รองลงมาด้านการปรับแต่งสินค้าเพื่อการค้า ส่วนด้านที่ให้ความสำคัญน้อยที่สุดคือด้านการปรับแต่งข้อมูลเพื่อการบริการ 5) ลักษณะทางประชากรศาสตร์ ได้แก่ อายุ สถานภาพสมรส ระดับการศึกษา รายได้ต่อเดือนต่างกัน มีความคาดหวังและความพึงพอใจที่แตกต่างกันในการตอบสนองความต้องการส่วนบุคคล
This research has the purpose to study the expectation and satisfaction effect upon customization of online clothing business among working women. The sample group used in this research is the working women who buy or used to buy clothing online consisting of 240 people by using a questionnaire as a tool for data analysis. The statistics used for the data analysis is the descriptive statistics including frequency, percentage, average, and standard deviation in which for the inferential statistics, the statistical significance is at the level of .05. The result of the study shows that 1) Most of the people who answered the questionnaire from the sampling group have the age between 26-35 years old with the education level of bachelor’s degrees or equivalent, and the marital statuses are single with the average monthly salary of 15,001 - 30,000 baht at the highest. 2) The test result of the hypothesis shows that for the expectation of the products and service of the online clothing business, the informants pay attention mostly at the creditability following by the price and for the quality, it is at the least importance. 3) The test result of the hypothesis relating to the satisfaction of the product and service of online clothing business shows that the informants of the questionnaire place importance mostly at the product sellers following by the consumer protection and the part that is given the least importance is the internet system. 4) The test result of the hypothesis shows that for the response to the customization need for the products and service of the online clothing business, the informants for the questionnaire give importance for the information storage of the customers in order to present the information as much as possible following by the modification of the products for trade and the part that is given the least importance is the amendment of information for the service. 5) The characteristics of demography include age, marital status, educational level, difference of salary, difference of expectation and satisfaction for the response to the need of each individual.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3111
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
aukris.thon.pdf3.09 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback