DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3080

Title: การรับรู้คุณค่าตราสินค้าและความชื่นชอบในตราสินค้าที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อเครื่องสำอางแบรนด์เกาหลีของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Perceived Brand Equity and Brand Preference influencing Thai customers’ Intention to Purchase Korean Brand Cosmetics in Bangkok
Authors: มกราภา วงค์ชัย
Keywords: การรับรู้คุณค่าตราสินค้า
ความชื่นชอบในตราสินค้า
การตัดสินใจซื้อ
เครื่องสำอางแบรนด์เกาหลี
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อ (1) สำรวจความคิดเห็นผู้บริโภคที่เคยใช้เครื่องสำอางแบรนด์เกาหลี (2) วิเคราะห์การรับรู้คุณค่าตราสินค้าและความชื่นชอบในตราสินค้าที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อเครื่องสำอางแบรนด์เกาหลี ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ วัยรุ่น วัยทำงานที่เคยใช้เครื่องสำอางแบรนด์เกาหลีทั้งเพศชายและหญิง มีอายุระหว่าง 17-35 ปี ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 130 คน และใช้แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.89 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 คือ การวิเคราะห์ถดถอยแบบเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุอยู่ในช่วง 26-35 ปี และ 31-35 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนมากกว่า 30,000 บาท การรับรู้คุณค่าตราสินค้าและความชื่นชอบ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางแบรนด์เกาหลี โดยที่การรับรู้คุณค้าตราสินค้า ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อมากกว่า
The objectives of this research are (1) to survey customers’ opinions that used Korean brand cosmetics (2) to analyze the perceived brand equity and brand preference influencing Thai customers’ intention to purchase Korean brand cosmetics. The samples of this research include the teenagers and adults both male and female, age 17-35 who have been living in Bangkok. This research used purposive sampling method for 130 samples and used the administered questionnaires with the value of reliability at 0.89 are as the tools to collect all data. The statistics used in the data analysis are descriptive statistics as a percent value, average means, standard deviation and inferential statistic used for hypothesis testing at 0.05 significance level is multiple linear regression analysis. The results showed that most of the respondents are female the age is between 17-35 years old, bachelor degree, private employees and the average of salary around 30,000 baht per month. Perceived brand equity and brand preference influencing Thai customers’ intention to purchase Korean brand cosmetics and perceived brand equity has more influence to intention to purchase.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3080
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
makarapa_wong.pdf4.57 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback