DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3057

Title: การบริหารงานลูกค้าสัมพันธ์บนสื่อสังคมออนไลน์ ของ บริษัท แอลจี อิเล็กทรอนิกส์ (ประเทศไทย) จำกัด และ ความภักดีต่อตราสินค้า ในเขตกรุงเทพ
Other Titles: Customer Relationship Management On Social Media Of LG Electronics (Thailand) Co.Ltd And Brand Loyalty In Bangkok
Authors: วิลาสินี อินทร์สุวรรณ
Keywords: การบริหารงานลูกค้าสัมพันธ์
สื่อสังคมออนไลน์
ความภักดีต่อตราสินค้า
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาความสัมพันธ์ของการบริหารงานลูกค้าสัมพันธ์บนสื่อสังคมออนไลน์ของ บริษัท แอลจี อิเล็กทรอนิกส์ (ประเทศไทย) จำกัด และความภักดีต่อตราสินค้า ในเขตกรุงเทพ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้เป็นกลุ่มผู้ใช้สินค้าเครื่องใช้ไฟฟ้าแอลจี จำนวน 200 คน ทั้งเพศหญิงและเพศชายโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลแล้วนำมาวิเคราะห์ข้อมูลสถิติได้แก่ Independent Samples T-Test One Way ANOVA Pearson Product Moment Correlation ผลการวิจัยพบว่า ผู้ใช้สินค้าเครื่องใช้ไฟฟ้าแอลจีส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 25-31 ปี มีการศึกษาในระดับปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัท มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท ผู้ใช้สินค้าเครื่องใช้ไฟฟ้าแอลจีมีความคิดเห็นต่อการบริหารงานลูกค้าสัมพันธ์บนสื่อสังคมออนไลน์ ของ บริษัท แอลจี อิเล็กทรอนิกส์ (ประเทศไทย) จำกัด ในระดับดี โดยพิจารณาเป็นรายด้านพบว่าในด้านของการบริหารงานลูกค้าสัมพันธ์บนสื่อสังคมออนไลน์เป็นช่องทางที่น่าสนใจและสามารถเข้าถึงได้ง่ายขึ้น การบริหารงานลูกค้าสัมพันธ์บนสื่อสังคมออนไลน์ทำให้รู้สึกว่าเป็นส่วนหนึ่งในการสร้างคุณค่าให้กับบริษัท แอลจี อิเล็กทรอนิกส์ (ประเทศไทย) จำกัด และการแบ่งปันข้อมูลข่าวเกี่ยวกับสินค้าหรือการบริการอย่างต่อเนื่องผู้ใช้สินค้าเครื่องใช้ไฟฟ้าแอลจีมีความคิดเห็นโดยภาพรวมที่มีต่อความสัมพันธ์อันดีระหว่างเครื่องใช้ไฟฟ้าแอลจีและผู้บริโภคอยู่ในระดับความคิดเห็นด้วยปาน-กลาง ในด้านของการนำเสนอข้อมูลสินค้าใหม่ๆการสร้างความสัมพันธ์อันดีอย่างต่อเนื่องบนสื่อสังคมออนไลน์การจัดกิจกรรมบนสื่อสังคมออนไลน์ซึ่งสร้างความสัมพันธ์อันดีอย่างต่อเนื่อง ผู้ใช้สินค้าเครื่องใช้ไฟฟ้าแอลจีมีความคิดเห็นโดยภาพรวมที่มีต่อความภักดีต่อตราแอลจีอยู่ในระดับความคิดเห็นด้วยมากในด้านการศึกษาหาข้อมูลเกี่ยวกับตราแอลจีเพื่อเปรียบเทียบข้อดีข้อเสียกับตราสินค้าอื่น การบริหารความสัมพันธ์บนสื่อสังคมออนไลน์มีผลต่อการตัดสินใจซื้อและใช้บริการซ้ำหากมีผู้อื่นมาสอบถามข้อมูลเกี่ยวกับตราแอลจีพร้อมที่จะตอบคำถามด้วยความเต็มใจ
This survey research was aimed to study the relationship between customer relationship management on social media of LG Electronics (Thailand) Co., Ltd and brand royalty in Bangkok. The population for this study comprised 200 customers of LG electronics Thailand. The instruments used for this survey is the questionnaire was developed by the researchers. Data were analyzed by Independent Samples T-test, One Way ANOVA and Pearson Product Moment Correlation. The demographic characteristics for the population of this study revealed the most customer were female with age between 25-31 years. The most educational levels was undergraduate. Most of the occupations are employees with average monthly incomes was 15,001 – 30,000 baht/month. The result were as, the customers of LG electronics was reviewing its customer relationship management on social media of LG Electronics (Thailand) Co., Ltd. at a good level by considering each aspect were as. The aspect of managing customer relationships on social media is an interesting and easily accessible channel. The customer relationship management on social media makes it a part of creating value for the company and continuous information sharing about products or services. Consumer of the company has an overall opinion on the relationship between electrical appliances and customer at the moderate level In the field of offering new product information. Creating a good relationship on social media. Continuing its ongoing relationship with social media, LG Electronics customer are well on the way to being loyal to the LG brand at the high level. In the aspect of find out about the LG brand to compare the pros and cons with other brands. Relationship management on social media affects the decision making to buy and use the service slowly. If anyone have any questions and information related to the LG brand the customers are ready to answer willingly.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3057
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wilasinee_insu.pdf5.25 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback