DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3038

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้ระบบคลาวด์พีโอเอสของร้านค้าปลีกในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors affecting intention to use cloud POS system of retailers in Bangkok
Authors: นุชจมาศ ศิริคำ
Keywords: ระบบคลาวด์พีโอเอส
การยอมรับและใช้
ทฤษฎีรวมการยอมรับและใช้เทคโนโลยี
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาความเข้ากันได้และการทดลองได้ที่ส่งผลต่อความคาดหมายด้านการทำงานและด้านความพยายามในการใช้ (2) เพื่อศึกษาความคาดหมายด้านการทำงาน และด้านความพยายามในการใช้ อิทธิพลทางสังคม คุณค่าด้านราคา และเงื่อนไขการสนับสนุนที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้ระบบคลาวด์พีโอเอสของร้านค้าปลีกในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือเจ้าของร้านค้าปลีกที่ได้จากการเลือกแบบสะดวกจำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูลคือแบบสอบถามที่ผ่านการตรวจสอบความตรงของเนื้อหาและความเที่ยง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.5 คือ การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างเพศชายและหญิงมีจำนวนพอ ๆ กัน ส่วนใหญ่สถานภาพโสด กลุ่มใหญ่ที่สุดมีการศึกษาปริญญาตรี ช่วงอายุ 31-40 ปี รายได้ส่วนตัวเฉลี่ยต่อเดือน 15,001-30,000 และ 30,001-50,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความเข้ากันได้ส่งผลทางบวกต่อความคาดหมายด้านการทำงานและด้านความพยายามในการใช้ การทดลองได้ส่งผลทางบวกต่อความคาดหมายด้านการทำงานและด้านความพยายามในการใช้ ความคาดหมายด้านการทำงานและคุณค่าด้านราคา ส่งผลทางบวกต่อความตั้งใจใช้ระบบคลาวด์พีโอเอสของร้านค้าปลีกในกรุงเทพมหานคร
This research aimed (1) to study compatibility and trailability factors affecting performance and effort expectancy; (2) to study performance and effort expectancy, social influence, price value and facilitating conditions factors affecting intention to use cloud POS of retailers in Bangkok. The samples used in this research were 400 retail shop owners in Bangkok selected by convenience sampling. A questionnaire having passed the quality test of both validity and reliability was used as the tool in collecting data. Statistics applied in analyzing and testing hypotheses were frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression with .05 significance level. The results revealed that the samples of male and female were equal in number, mostly single, the largest proportion was 31-40 years of age, Bachelor’s degree holders with average monthly income ranged 15,001-30,000 and 30,001-50,000 baht. According to the hypothesis testing results, compatibility positively affects performance and effort expectancy, trialability positively affects performance and effort expectancy, performance and effort expectancy, social influence, price value and facilitating conditions positively affect the intention to use cloud POS of retailers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3038
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nudjamad_siri.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback