DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2979

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อสินค้าตรายี่ห้อระดับหรู B ผ่านอินสตาแกรม ของลูกค้าในห้องพักรับรองบุคคลสำคัญของห้างสรรพสินค้า A ในเขตปทุมวัน กรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Positively Affecting Purchase Intention of Luxury Brands through Instagram of Consumers in VIP Lounge of Department Store A In Phathumwan, Bangkok
Authors: อภิญญา อิ่มพราหมณ์
Keywords: ปัจจัยลักษณะรูปแบบทางสังคม
ปัจจัยทางด้านสถานะ
ความเสี่ยงทางด้านสังคม
ความตั้งใจซื้อ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยลักษณะรูปแบบทางสังคม (Social Model Feature) ราคาที่ลูกค้ายอมรับได้ (Price Recognition) ตราสินค้าที่ได้รับการเลือกซื้อ (Brand Selection) ความเสี่ยงทางด้านการเงิน Financial Risk) ความเสี่ยงทางด้านสถานะ (Performance Risk) ความเสี่ยงทางด้านการจัดส่งสินค้า (Delivery Risk) ความเสี่ยงทางด้านสังคม (Social Risk) ที่มีต่อความตั้งใจซื้อ (Purchase Intention) ผ่านอินสตาแกรม จากแบบสอบถาม จำนวน 280 ชุด จากลูกค้าในห้องรับรองบุคคลสำคัญของห้าง A ในเขตปทุมวัน กรุงเทพมหานคร ช่วงเดือนกันยายนถึงเดือนธันวาคม 2557 และวิเคราะห์ข้อมูลโดยความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 30-36 ปี สถานภาพโสด การศึกษาปริญญาตรี รายได้ระหว่าง 50,000-100,000 บาทต่อเดือน ประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัวหรือค้าขาย การทดสอบสมมติฐานพบว่า มีเพียงปัจจัยความเสี่ยงทางด้านสังคม (Social Risk) (β = 0.819) ลักษณะรูปแบบทางสังคม (Social Model Feature) (β = 0.128) และปัจจัยทางด้านสถานะ (Performance Risk) (β = 0.094) ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อสินค้าตรายี่ห้อระดับหรู B ผ่านอินสตาแกรม ของลูกค้าในห้องรับรองบุคคลสำคัญของห้าง A ในเขตปทุมวัน กรุงเทพมหานคร ซึ่งสามารถอธิบายอิทธิพลได้ร้อยละ 53.2 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The research was aimed to study the influence of factors positively affecting purchase intention of luxury brands through Instagram of consumers in VIP lounge of department store A In Phathumwan, Bangkok, which were social model feature, price recognition, brand selection, financial risk, performance risk and social risk. There were 280 usable questionnaire responded from the customers in VIP lounge of department store A in Phathumwan in October 2014. The data analyzed using Multiple Regression Analysis. The study was found that most of respondent were females who were 30-39 years old, single with an undergraduate education. They worked in business owner and earned an average monthly for income of 50,000-100,000 baht. The researcher found that the following factors had positive effect on customer purchase Intention of department store A in Phathuwan in Bangkok at .05 level of significance. The findings were revealed that social risk (β = 0.819) social model feature (β = 0.128), and performance risk (β = 0.094) explaining 53.2% of the customer purchase intention. Marketing strategies and future studies were suggested.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2979
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
apinya_impr.pdf5.65 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback