DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2907

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความภักดีในการใช้เครื่องสำอางและผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากประเทศ เกาหลีของผู้บริโภคในเขตลาดพร้าวและเขตห้วยขวางของกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors positively influencing loyalty in Korean cosmetics and skincare products of consumers in Lat Phrao and Huaikhwang districts in Bangkok
Authors: ภาวินี ชื่นมงคล
Keywords: ความภักดี
เครื่องสำอาง
ผลิตภัณฑ์บำรุงผิว
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยด้านส่วนผสม สำคัญทางเภสัชวิทยา ปัจจัยด้านความรู้สึกต่อเนื้อสัมผัส ปัจจัยด้านประสบการณ์ปัจจุบันเชิงบวก ปัจจัยด้านความทรงจำในเชิงบวกจากประสบการณ์ที่ผ่านมา ปัจจัยด้านการตัดสินใจที่คำนึงถึงเรื่อง ราคาและโปรโมชั่นที่มีประสิทธิภาพปัจจัยด้านการจูงใจจากตัวแทนจำหน่ายและสังคม ปัจจัยด้านการ คุ้มครองผู้บริโภคด้านจริยธรรมปัจจัยความมุ่งมั่นของผู้บริโภคที่มีอิทธิพลต่อความภักดีในการใช้ เครื่องสำอางและผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากประเทศเกาหลีของผู้บริโภคในเขตลาดพร้าวและเขตห้วยขวาง ช่วงเดือนกันยายน 2560 ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครจำนวน 275 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 21 - 25 ปี มี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ประมาณ 10,001 – 20,000 บาท อาชีพพนักงาน บริษัทเอกชน / รับจ้าง ซึ่งส่วนใหญ่ซื้อเครื่องสำอางและผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากประเทศเกาหลีจากที่ ร้าน Watson, Boots, Eve & Boy, Lashes เช่น Laneige, Peripera, Etude เป็นต้น และใช้เงิน 500 - 1,000 บาท เพื่อซื้อเครื่องสำอางและผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากประเทศเกาหลีต่อครั้ง โดย เครื่องสำอางและผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากประเทศเกาหลีที่ใช้บ่อยที่สุดคือยี่ห้อEtudeและพบว่า มีเพียง ปัจจัยด้านความมุ่งมั่นของผู้บริโภค มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ 0.718 และปัจจัย ด้านประสบการณ์ปัจจุบันเชิงบวก มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ 0.190 ที่มีอิทธิพล เชิงบวกต่อความภักดีเครื่องสำอางและผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากประเทศเกาหลีถึงร้อยละ 70.1 อย่างมี นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ดังนั้นผู้ประกอบการหรือผู้จัดการด้านการตลาดควรวางแผนและ พัฒนากลยุทธ์ที่จะส่งผลให้ผู้บริโภคซื้อเครื่องสำอางและผลิตภัณฑ์บำรุงผิวจากประเทศเกาหลี โดย พิจารณาจากปัจจัยด้านความมุ่งมั่นของผู้บริโภค และปัจจัยด้านประสบการณ์ปัจจุบันเชิงบวก
The objective of this research was to study the positive influence of pharmacological essence, tactile sensations, positive present experience, positive memories from past experience, price-conscious decisions and effective promotion, sale representatives and social influences, ethical consumerism, and consumer commitment toward loyalty in Korean cosmetics and skincare products of consumers in Lat Phrao and Huaikhwang Districts in Bangkok during September 2017 of 275 questionnaires’ respondents using Multiple Regression Analysis. The researcher found that majority of sample respondents who answered the questionnaire were females, aged 21- 25 years old, singles, with education in bachelor degrees, average incomes from 10,001 – 20,000 baht per month. Most of them were in private service or work as employees in companies. They purchased the Korean cosmetics and skincare products at Watson, Boots, Eve & Boy, Lashes such as Laneige, Peripera, Etude brands and paid money around 500-1,000 Bath per time to purchase them. The most popular brand of Korean cosmetics and skincare product was Etude. The data were analyzed using Multiple Regression Analysis and found that only consumer commitment (β = 0.718) and positive present experience (β = 0.190), explaining 70.1% of the positive influence toward customer loyalty in Korean cosmetics and skincare products of the consumers with the significant level at .01. Therefore, entrepreneurs or marketers should plan and develop strategies for consumers to purchase Korean cosmetics and skincare products by considering consumer commitment and positive present experience.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2559
Subjects: เครื่องสำอาง -- การติดฉลาก
ครีมถนอมผิว
อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง
พฤติกรรมผู้บริโภค
เครือข่ายสังคมออนไลน์
การตลาดแบบไวรัส
สินค้าแบรนด์เนม
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2907
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pawinee_ chue.pdf3.89 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback