DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2860

Title: การตัดสินใจซื้อคุชชั่นของสตรีในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Cushion's Purchase Decision of Female Customers in Bangkok
Authors: ศรัณยามล ชื่นกลิ่น
Keywords: ค่านิยม
การสื่อสารแบบปากต่อปาก
การรับรู้สื่อโฆษณา
คุชชั่น
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. ศึกษาค่านิยม การสื่อสารแบบปากต่อปาก และ การรับรู้สื่อโฆษณาที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์คุชชั่นของสตรีในกรุงเทพมหานครและ 2. ศึกษาความสอดคล้องระหว่างค่านิยม การสื่อสารแบบปากต่อปาก และ การรับรู้สื่อโฆษณากับการตัดสินใจเลือกซื้อผลิตภัณฑ์คุชชั่นของสตรีในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลด้วยโปรแกรมสำเร็จรูป สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ สถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับสำคัญทางสถิติ 0.05 ได้แก่ การทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ค่าเฉลี่ยของ ค่านิยม การสื่อสารแบบปากต่อปาก และการรับรู้สื่อโฆษณา มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์คุชชั่นโดยรวมอยู่ในระดับมาก และผลการทดสอบสมมุติฐานพบว่ามีความสอดคล้องระหว่าง ค่านิยม การสื่อสารแบบปากต่อปากและการรับรู้สื่อโฆษณามีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์คุชชั่นของสตรีในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of this study were, 1) to study the customers’ value, word of mouth and advertising. Recognition which influence the decision making in cushion consumption by Bangkok’s ladies, and 2) to study the relationship between customer’s value, word of mouth and advertising recognition with the decision making to purchase the cushion product by the Bangkok’s ladies. The questionnaire was used to collect the data and the program SPSS was used to analyze data. The percentage, mean and standard deviation were presented and the hypotheses was tested at the level of 0.05 The research results shown that.1) the mean of customer’s value, word of mouth and advertising recognition and the decision making to purchase the cushion product were high level and 2) the results of testing hypotheses of relationship among customer’s value word of mouth and recognition were significant impact in purchasing cushion product at 0.05 level
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: เครื่องสำอาง -- การติดฉลาก -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
การแต่งหน้า
โฆษณาแบบปากต่อปาก
การสื่อสารทางการตลาด
ความพอใจของผู้บริโภค
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2860
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
saranyamol_chue.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback