DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2849

Title: ปัจจัยการเลือกแอพพลิเคชันเพื่อจองที่พักออนไลน์ของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เดินทางมาเที่ยว ประเทศไทย
Other Titles: Factors used by Chinese tourists traveling to Thailand to select a mobile application for online accommodation Booking
Authors: LIU XI
Keywords: พฤติกรรมการเลือกแอพพลิเคชัน
จองที่พักออนไลน์
นักท่องเที่ยวชาวจีน
ปัจจัย
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษา เรื่อง "ปัจจัยการเลือกแอพพลิเคชันเพื่อจองที่พักระบบออนไลน์ของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เดินทางมาเที่ยวประเทศไทย" มีวัตถุประสงค์ของการวิจัย คือ (1) เพื่อศึกษาความแตกต่างของการเลือกแอพพลิเคชันเพื่อจองที่พักออนไลน์ของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เดินทางมาเที่ยวประเทศไทยที่มีปัจจัยบุคคลแตกต่างกันกัน (2) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเลือกแอพพลิเคชันเพื่อจองที่พักระบบออนไลน์ของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เดินทางมาเที่ยวในประเทศไทย และ (3) เพื่อศึกษาปัจจัยในการเลือกแอพพลิเคชันเพื่อจองที่พักระบบออนไลน์ของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เดินทางมาเที่ยวในประเทศไทย โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือสำหรับการวิจัยเพื่อนำไปเก็บรวบรวมข้อมูลกับนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เดินทางเข้ามาท่องเที่ยวในประเทศไทย จำนวน 400 คน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติ Independent t-test และ One-Way ANOVA ผลการวิจัยพบว่า นักท่องเที่ยวชาวจีนจะใช้แอพพลิเคชันเพื่อจองที่พักผ่านระบบออนไลน์อยู่ในระดับมาก (= 4.16) เพราะมีอินเตอร์เฟสที่เข้าใจง่าย สะดวกในการใช้งาน มีขนาดของตัวอักษรที่ชัดเจน อ่านง่าย มีความรวดเร็วในการรับส่งข้อมูลระหว่างประเทศ และมีความน่าเชื่อถือ เป็นต้น นอกจากนี้ ยังพบว่าปัจจัยต่าง ๆ ได้แก่ อายุ ค่าใช้จ่ายในการจองห้องพักออนไลน์ รูปแบบห้องพักออนไลน์ แหล่งข้อมูลในการจองห้องพักออนไลน์ บุคคลที่เข้ามาใช้บริการห้องพักออนไลน์ ผู้มีอิทธิพลในการตัดสินใจจองห้องพักออนไลน์ และวิธีการชำระเงินในการจองห้องพักออนไลน์ เป็นปัจจัยที่ส่งผลต่อการเลือกแอพพลิเคชันเพื่อจองที่พักระบบออนไลน์ของนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เดินทางมาเที่ยวในประเทศไทยอย่างมีระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This study explored the factors used by Chinese tourists traveling to Thailand when they select a mobile application for online accommodation booking. It objectives were 1) to ascertain whether Chinese tourists with different personal characteristics choose a mobile application for online accommodation booking differently; 2) to study the behavior of how Chinese tourists choose a mobile application for online accommodation booking and 3) to study factors used by Chinese tourists to choose a mobile application for online accommodation booking. Questionnaires were used to collect data from 400 Chinese tourists in Thailand. Data were analyzed employing percentage, frequency, average, standard deviation, Independent t-test and One-Way ANOVA. The results showed that Chinese tourists in Thailand used mobile applications to book their accommodations online at a very high level (= 4.16). This was due to the easy-to-use interface, ease of use, convenience, clear font size, easy to read and high speed and reliability of international data exporting and importing. In addition, it was found that age, online booking expenses, room types, source of data, accompanying people, influencer and method of payment influenced the behavior of selecting mobile applications for Chinese tourists in Thailand at the statistical level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): สมยศ วัฒนากมลชัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2849
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
liu_xi.pdf3.04 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback