|
DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2766
|
Title: | ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์และอิทธิพลเชิงบวกต่อพฤติกรรมการใช้เกมออนไลน์แบบเก็บเลเวล ของผู้เล่นเกมออนไลน์ ในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | The factors positively relating and influencing usage behavior of collecting-levels game online of game online players in Bangkok |
Authors: | ชาคริต คำเนตร |
Keywords: | ความดึงดูดทางสายตา การรับรู้ของความสนุก ภาวะไหลลื่น พฤติกรรมการใช้เกมออนไลน์แบบเก็บเลเวล |
Issue Date: | 2560 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาวิจัยความสัมพันธ์และอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยความดึงดูดทางสายตา ปัจจัยเนื้อหาที่น่าสนใจ ปัจจัยการรับรู้ของความสนุก ปัจจัยภาวะไหลลื่น ปัจจัยการกระทำ ปัจจัยความเกี่ยวข้อง ปัจจัยความมุ่งมั่นและความสม่ำเสมอ ปัจจัยการตรวจสอบสังคม ที่มีผลต่อพฤติกรรมการใช้เกมออนไลน์แบบเก็บเลเวล ของผู้เล่นเกมออนไลน์ ในกรุงเทพมหานคร จากแบบสอบถามจำนวน 225 ชุด ในช่วงเดือนตุลาคม 2559 ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนมากเป็นเพศชาย อายุไม่เกิน 25 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ ต่ำกว่า 20,000 บาท อาชีพ พนักงานบริษัทเอกชน/รับจ้าง ผลการวิจัยพบว่าปัจจัยความดึงดูดทางสายตา ปัจจัยเนื้อหาที่น่าสนใจ ปัจจัยการรับรู้ของความสนุก ปัจจัยภาวะไหลลื่น ปัจจัยการกระทำ ปัจจัยความเกี่ยวข้อง ปัจจัยความมุ่งมั่นและความสม่ำเสมอ ปัจจัยการตรวจสอบสังคม มีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อพฤติกรรมการใช้เกมออนไลน์แบบเก็บเลเวล ของผู้เล่นเกมออนไลน์ในกรุงเทพมหานคร ส่วนปัจจัยความเกี่ยวข้อง (β = 0.409) ปัจจัยความมุ่งมั่นและความสม่ำเสมอ (β = 0.214) ปัจจัยการตรวจสอบสังคม (β = 0.151) มีอิทธิพลเชิงบวกต่อพฤติกรรมการใช้เกมออนไลน์แบบเก็บเลเวลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05 The purpose of this research is to study the positive relationship and influence of visual appeal, thematic attractiveness, perceived enjoyment, flow, act, relatedness, commitment and consistency, and social validation towards usage behavior of collecting-levels game online of game online players in Bangkok. Data were collected from 225 respondents in October 2016. The researcher also found that most of participants were males under 25 years of age, single status, graduated with bachelor's degrees, worked in private companies, and earned average monthly incomes lower than or equal to 20,000 baht. The results of this study showed that visual appeal, thematic attractiveness, perceived enjoyment, flow, act, relatedness, commitment and consistency, and social validation were positively related to usage behavior of collecting-levels game online of game online players. Relatedness (β = 0.409), commitment and consistency (β = 0.214), and social validation (β = 0.151) had positive impact towards usage behavior of collecting-levels game online with statistical significance level of .05 |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558 |
Subjects: | เกมอินเทอร์เน็ต อุตสาหกรรมเกมอินเทอร์เน็ต พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี การวางแผนธุรกิจ |
Advisor(s): | เพ็ญจิรา คันธวงศ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2766 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|