DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2760

Title: การศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจที่จะซื้อสินค้าในเว็บไซต์ของไฮเปอร์มาร์เก็ต A ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: A study of factors positively affecting intention to shop at hypermarket A’s web site of consumers in Bangkok
Authors: ธนภัฒน์ เวฬุริย
Keywords: ความตั้งใจที่จะซื้อสินค้า
คุณภาพของสินค้า
กรุงเทพมหานคร
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ผู้วิจัยต้องการศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของปัจจัยด้านคุณค่าที่รับรู้ได้ ปัจจัยด้านส่วนประสานกับผู้ใช้งาน/ หน้าจอของเว็บไซต์ ปัจจัยด้านหน้าเว็บไซต์ที่ต้อนรับผู้เยี่ยมชม ปัจจัยด้านหน้าเว็บไซต์ของรายชื่อสินค้า ปัจจัยด้านหน้าเว็บไซต์ของรถเข็นที่ใช้เลือกสินค้า ปัจจัยด้านหน้าเว็บไซต์ชำระเงิน ปัจจัยด้านคุณภาพของสินค้า ปัจจัยด้านการประหยัดเวลา ที่มีต่อความตั้งใจที่จะซื้อสินค้าในเว็บไซต์ไฮเปอร์มาร์เก็ต A ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร จากลูกค้าของไฮเปอร์มาร์เก็ต A จำนวน 280 คน ในช่วงเดือนพฤษภาคม 2560 โดยใช้วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้การถดถอยเชิงพหุคูณพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 21-30 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี รายได้ต่อเดือน 10,001-20,000 บาท อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/ รับจ้าง ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า คุณภาพของสินค้า ( =0.277) มีอิทธิพลต่อความตั้งใจที่จะซื้อสินค้าในเว็บไซต์ไฮเปอร์มาร์เก็ต A ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ได้ร้อยละ 18.6 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .01
The researcher attempted to study the positive influence of perceived value, interface, visitor greeting page, catalog pages, shopping cart page(s), checkout page(s), product quality, time saving towards intention to shop at Hypermarket A’s website of the hypermarket A’s customers in Bangkok from 280 respondents collected in May 2017 and analyzed using multiple regression analysis. The results showed that the respondents mostly were females at the age of 21-30 years old, single status, graduated with bachelor’s degrees, income 10,001–20,000 Baht per month, working as private company employees. The researchers found that product quality ( =0.277) explain 18.6% of the positive influence towards intention to shop at Hypermarket A’s website at .01 significant level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: ร้านค้าปลีกขนาดใหญ่
เว็บไซต์ -- การออกแบบ
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
พฤติกรรมผู้บริโภค
ช่องทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2760
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanapat_valu.pdf3.91 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback