DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2746

Title: ความต้องการความเป็นเอกลักษณ์ การรับรู้คุณค่าตราสินค้า การตระหนักถึงราคา คุณภาพการปฏิสัมพันธ์ และการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมตามแนวรถไฟฟ้าของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Needs for Uniqueness, Perceived Brand Value, Price Consciousness, Interaction Quality, and Social Media Marketing Affecting Consumers’ Purchase Decision of Condominium near Skytrain Routes in Bangkok
Authors: ภัควัฒน์ ทรงจิตสมบูรณ์
Keywords: ความต้องการความเป็นเอกลักษณ์
การรับรู้คุณค่าตราสินค้า
ณค่าด้านประโยชน์การใช้งาน
คุณค่าด้านเศรษฐกิจ
การตระหนักถึงราคา
คุณภาพการปฏิสัมพันธ์
การตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการความเป็นเอกลักษณ์ การรับรู้คุณค่าตราสินค้า การตระหนักถึงราคา คุณภาพการปฏิสัมพันธ์ และการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมตามแนวรถไฟฟ้าของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการตรวจสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคจำนวน 220 คนที่อาศัยอยู่ในคอนโดมิเนียมตามแนวรถไฟฟ้าในกรุงเทพมหานคร สถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมตามแนวรถไฟฟ้าของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ได้แก่ การรับรู้คุณค่าตราสินค้า ด้านคุณค่าทางประโยชน์การใช้งาน คุณภาพการปฏิสัมพันธ์ และการตลาดผ่านสื่อสังคมออนไลน์ โดยร่วมกันพยากรณ์การตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมตามแนวรถไฟฟ้าของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร คิดเป็นร้อยละ 63.8 ในขณะที่ความต้องการความเป็นเอกลักษณ์ การรับรู้คุณค่าตราสินค้า ด้านคุณค่าด้านเศรษฐกิจ และการตระหนักถึงราคาไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมตามแนวรถไฟฟ้าของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
This research was aimed to examine the needs for uniqueness, perceived brand value, price consciousness, interaction quality, and social media marketing affecting consumers’ purchase decision of condominium near skytrain routes in Bangkok. The data were collected using close-ended questionnaires which its reliability and content validity were investigated and approved. The data were gathered from 220 consumers residing in the condominiums near the skytrain routes in Bangkok. Inferential statistics by means of multiple regression was applied for hypothesis test. The results found that factors influencing the consumers’ purchase decision of condominium near skytrain routes in Bangkok with a .05 level of statistical significance were perceived brand value in terms of unitarian value, interaction quality, and social media marketing. These factors could predict the consumers’ purchase decision of condominium near skytrain routes in Bangkok at 63.8%. However, the needs uniqueness, perceived brand value in terms of economic value, and price consciousness did not affect the consumers’ purchase decision of condominium near skytrain routes in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: สื่อสังคมออนไลน์
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
อาคารชุด
ธุรกิจอสังหาริมทรัพย์
การลงทุนในอสังหาริมทรัพย์
การพัฒนาอสังหาริมทรัพย์
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2746
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
suppawat_song.pdf7.45 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback