DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2742
|
Title: | การวางตำแหน่ง ภาพลักษณ์และคุณค่า ที่ส่งผลต่อแนวโน้มในการเลือกเชียร์ สโมสรแบงค็อกยูไนเต็ด ในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Positioning Image and value That affects the trend in cheering Club Bangkok United In Bangkok |
Authors: | นพรัตน์ มาศรัตน |
Keywords: | การวางตำแหน่ง ภาพลักษณ์ คุณค่าตราสินค้า สโมสรฟุตบอล |
Issue Date: | 2560 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการวางตำแหน่ง ภาพลักษณ์และคุณค่าตราสินค้า ที่ส่งผลต่อแนวโน้มในการเลือกเชียร์สโมสรแบงค็อกยูไนเต็ด การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคอายุ 18 ปีขึ้นไปในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภครับรู้ว่าสโมสรแบงค็อกยูไนเต็ดเป็นสโมสรชั้นนำในฟุตบอลลีกและมีภาพลักษณ์ของตราสโมสรแบงค็อกยูไนเต็ดด้านคุณลักษณะมากที่สุด สำหรับด้านคุณค่าของตราสโมสรแบงค็อกยูไนเต็ด พบว่า สโมสรแบงค็อกยูไนเต็ดมีการเชื่อมโยงตราสโมสรกับสิ่งใดสิ่งหนึ่งมากที่สุด ตามมาด้วย ความภักดีต่อตราสโมสร การจดจำตราสโมสร และการตระหนักรู้ถึงคุณภาพ สำหรับด้านแนวโน้มในการเลือกเชียร์สโมสรแบงค็อกยูไนเต็ด พบว่า โดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าภาพลักษณ์ด้านบุคลิกภาพของผู้ใช้ คุณค่าตราสินค้า ด้านการจดจำตราสโมสรและด้านความภักดีต่อตราสโมสร ฯ ส่งผลต่อแนวโน้มในการเลือกเชียร์สมโสรแบงค็อก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05. This research. The purpose is to study placement. Brand image and brand value Affecting the trend in cheering for the Bangkok United Club. This research is a survey research using questionnaires as a tool to collect data from consumers aged 18 years and over in Bangkok. Using a specific sampling method Statistics used in data analysis are frequency, percentage, standard deviation. And multiple regression analysis. At the statistical significance level of 0.05.
The research found that Consumers perceive that the Bangkok United Club is a leading club in the Football League and has a strong brand image of the Bangkok United Club. For the value of the club badge, Bangkok United found that the Bangkok club had the most association with the club brand, followed by loyalty to the club badge. Club brand recognition And awareness of quality For the trend in cheering the club, the United Kingdom found that the overall level was moderate. The results of the hypothesis testing showed that the personality image of the user. Brand value Club brand recognition and loyalty to the club's brand have a tendency to choose to cheer Bangkok. Statistically significant at the 0.05 level |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559 |
Subjects: | สโมสรแบงค็อกยูไนเต็ด สโมสรแบงค็อกยูไนเต็ด -- การศึกษาเฉพาะกรณี ฟุตบอล ภาพลักษณ์องค์การ |
Advisor(s): | ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2742 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|