DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2740

Title: คุณค่าตราสินค้า คุณภาพบริการ การสร้างภาพลักษณ์ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Brand Equity, Service Quality, and Brand Image influenced the decision making to use service of private hospital in Bangkok
Authors: ปิยะรัตน์ เอี่ยมจินดา
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
คุณภาพบริการ
การสร้างภาพลักษณ์
การตัดสินใจ
โรงพยาบาลเอกชน
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา คุณค่าตราสินค้า คุณภาพบริการ การสร้างภาพลักษณ์ที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบ สอบถามปลายปิดที่ผ่านการทดสอบความเชื่อมั่น และความเที่ยงตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากบุคคลทั่วไปที่เคยใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนในกรุงเทพมหานคร โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) จำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบ ถามที่มีค่าความเชื่อมั่นได้เท่ากับ 0.828 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรง คุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามเป็นเพศหญิง มีอายุอยู่ในช่วงอายุ 20-30 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ 15,001-25,000 บาท ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ใช้สิทธิการเข้ารับบริการโรงพยาบาลเอกชนโดยการใช้สิทธิ์ประกันสุขภาพ ผู้มีอิทธิพลในการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลเอกชน คือ ตัดสินใจด้วยตัวเอง และจำนวนครั้งในการเข้ารับบริการ คือ 1-3 ครั้ง/ปี ปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า ปัจจัยด้านคุณภาพบริการ ปัจจัยด้านการสร้างภาพลักษณ์ และปัจจัยด้านการตัดสินใจใช้บริการ โดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านคุณค่าตราสินค้า ปัจจัยด้านคุณภาพบริการ และปัจจัยด้านการสร้างภาพลักษณ์มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัย สำคัญทางสถิติที่ 0.05
The intention of this research was to analyze Brand equity, Service qulity, and Brand Image that influenced the decision making to used service of private hospital in Bangkok by using the 400 closed-ended questionnaires which had been passed the test of reliability and content validity in gathering information from persons who used service of private hospital in bangkok by using Purposive Sampling method. The method that was used is questionnaires with the reliability of 0.828 and passed the content validity test by the experts. The statistic which was used for primary research is descriptive statistic includes; percentage, mean, and standard deviation. The inferential statistics which was used to test the hypotheses at statistically significant level of 0.05 was the Multipl Regression. Most of the respondents are female, age between 20-30 years old and their highest education is bachelor degree. Most of them are business employees and have average monthly income between 15,001-25,000 Bahts. They mostly use medical claim health insurance. The person who influences the decision making to used service of private hospital is by themselves. The frequency of using service is 1-3 times per year. The opinions level of Brand Equity, Service qulity, Brand Image, and decision making to used the service are at hige level. From the hypotheses testing, the result found that Brand equlity, Service Quality, and Brand Image influenced the decision making to used service of private hospital in Bangkok at the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: โรงพยาบาลเอกชน
งานบริการ
สถานพยาบาลเอกชน
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2740
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
piyarat_eamj.pdf3.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback