DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2724
|
Title: | คุณสมบัติผลิตภัณฑ์ ความภักดีต่อตราสินค้า คุณค่า การบอกต่อแบบปากต่อปากทางอิเล็กทรอนิกส์ และการรับประกันสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อโทรศัพท์มือถือสมาร์ทโฟนของผู้บริโภค Gen Y ในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Product Feature, Brand Loyalty, Value, E-Word of Mouth, and Warranty Affecting Smartphones’ Purchase Decision of Gen Y Consumers in Bangkok |
Authors: | พงศกร ดีแสน |
Keywords: | การตัดสินใจซื้อ คุณสมบัติผลิตภัณฑ์ คุณค่า และการรับประกันสินค้า |
Issue Date: | 2560 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณสมบัติผลิตภัณฑ์ ความภักดีต่อตราสินค้า คุณค่า การบอกต่อแบบปากต่อปากทางอิเล็กทรอนิกส์ และการรับประกันสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อโทรศัพท์มือถือสมาร์ทโฟนของผู้บริโภค Gen Y ในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มผู้บริโภค Gen Y ในกรุงเทพมหานครที่ใช้โทรศัพท์มือถือสมาร์ทโฟน จำนวน 400 คน และใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อโทรศัพท์มือถือสมาร์ทโฟนของผู้บริโภค Gen Y ในกรุงเทพมหานคร ในที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ .05 ได้แก่ คุณค่า คุณสมบัติผลิตภัณฑ์ และการบอกต่อแบบปากต่อปาก โดยร่วมกันพยากรณ์การตัดสินใจซื้อโทรศัพท์มือถือสมาร์ทโฟนของกลุ่มคน Gen Y ในกรุงเทพมหานครได้ คิดเป็นร้อยละ 64.7 ส่วนความภักดีต่อตราสินค้าและการรับประกันไม่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อโทรศัพท์มือถือสมาร์ทโฟนของผู้บริโภค Gen Y ในกรุงเทพมหานคร This research was aimed to study the product feature, brand loyalty, value, e-word of mouth, and warranty affecting smartphones’ purchase decision of Gen Y consumers in Bangkok. The close-ended questionnaires were implemented to collect data from 400 Gen Y consumers using smartphones in Bangkok. The multiple regression was conducted to test hypotheses of the study. The results revealed that factors affecting smartphones’ purchase decision of Gen Y consumers in Bangkok at the statistical significance level of .05 were value, product feature, and e-word of mouth. These factors explained the impact toward decision to buy smartphone’s of Gen Y consumers in Bangkok for 64.7 percent. However, brand value and warranty did not affect smartphones’ purchase decision of Gen Y consumers in Bangkok |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559 |
Subjects: | โทรศัพท์เคลื่อนที่ -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี สมาร์ทโฟน -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี เจนเนอเรชันวาย -- การศึกษาเฉพาะกรณี ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์ โฆษณาแบบปากต่อปาก |
Advisor(s): | นิตนา ฐานิตธนกร |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2724 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|