DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2574

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจซื้อเครื่องสำอางที่เป็นตราสินค้าจากสหรัฐอเมริกาของผู้หญิงวัยทำงานในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Positively Affecting Purchase Intention of Cosmetics from USA Brands of Working Women in Bangkok
Authors: ธัชนันท์ ศีลพิพัฒน์
Keywords: ความตั้งใจซื้อ
เครื่องสำอาง
ตราสินค้าจากสหรัฐอเมริกา
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของ ปัจจัยภาพลักษณ์ของประเทศต้นกำเนิด ปัจจัยไลฟ์สไตล์ ปัจจัยทัศนคติเกี่ยวกับตราสินค้า ปัจจัยการบริโภคแบบมีจริยธรรม ปัจจัยส่วนประกอบทางเภสัชวิทยา ปัจจัยสิ่งที่ดึงดูดทางสายและกายภาพ ปัจจัยการตัดสินใจเกี่ยวกับราคาและการส่งเสริมการขายที่มีประสิทธิภาพ และปัจจัยตัวแทนขายและอิทธิพลทางสังคม ที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อเครื่องสำอางที่เป็นตราสินค้าจากสหรัฐอเมริกาของผู้หญิงวัยทำงานในกรุงเทพมหานคร จำนวน 255 คน ช่วงเดือนกันยายน 2559 โดยใช้คำถามคัดกรองผู้ตอบสอบถามเบื้องต้นก่อนว่าผู้ตอบแบบสอบถามมีแนวโน้มจะซื้อเครื่องสำอางจากสหรัฐอเมริกาหรือไม่บริเวณหน้าห้างสรรพสินค้า 3 แห่งใหญ่ในกรุงเทพมหานครจนได้ผู้ตอบแบบสอบถามจำนวน 255 ชุด จากการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติถดถอยเชิงพหุคูณพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามทั้งหมดเป็นเพศหญิง อายุ 26-30 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี รายได้ต่ำกว่าหรือเทียบเท่า 20,000 บาท อาชีพส่วนใหญ่เป็นพนักงานเอกชน/รับจ้าง ผลการวิจัยพบว่า มีเพียงปัจจัยตัวแทนขายและอิทธิพลทางสังคม และปัจจัยทัศนคติเกี่ยวกับตราสินค้ามีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของตัวพยากรณ์เท่ากับ 0.493 และ 0.209 ตามลำดับ ที่มีอิทธิพลเชิงบวกถึงร้อยละ 68.9 ต่อความตั้งใจซื้อเครื่องสำอางที่เป็นตราสินค้าจากสหรัฐอเมริกาของผู้หญิงวัยทำงานในกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .01 อีกทั้ง
The objective of this research was to study the positive influence of country-of-origin image, lifestyle, brand attitude, ethical consumerism, pharmacological essence, visual appeal and physical cues, price-conscious decisions and effective promotion, sales representatives and social influences affecting purchase intention of the cosmetics from the United States of working women in Bangkok during September 2016. A screening question for the respondents was whether the respondents were likely to purchase cosmetics from United States in front of 3 large department stores in Bangkok; as a result, the 255 questionnaire were collected. According to the data analysis based on multiple regression statistics, all of the respondents were female, aged 26-30 years, with single status, completing bachelor’s degrees, having income lower than or equivalent to 20,000 baht, and most of whom were private firm staffs or employees. According to the research, only factors of sales representatives and social influences and factor of brand attitude had regression coefficient of predictor equal to 0.493 and 0.209 respectively. Furthermore, the factors had positive influence of 68.9% towards purchase intention of cosmetics from United States brands of working women in Bangkok at the statistical significance level of .01.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
เครื่องสำอาง -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การเลือกซื้อสินค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ผู้บริโภคสตรี -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2574
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thatchanan_sinp.pdf5.92 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback