DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2573

Title: ส่วนประสมทางการตลาด คุณค่าตราสินค้า และการรับรู้ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มตราชอบชาของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Marketing Mix, Brand Value, and Perception That Affects to Consumer Buying Decision of Chobcha Beverage Brand in Bangkok and Metropolitan Area
Authors: สิตานันท์ วงสกุลไพศาล
Keywords: ชอบชา
ส่วนประสมทางการตลาด
คุณค่าตราสินค้า
การรับรู้
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาด ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มตราชอบชาของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล (2) เพื่อศึกษาคุณค่าตราสินค้า ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มตราชอบชาของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล (3) เพื่อศึกษาการรับรู้ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มตราชอบชาของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล (4) เพื่อวิเคราะห์การตัดสินใจซื้อสินค้าชากาแฟตราชอบชาของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล การวิจัยครั้งนี้เป็นวิจัยเชิงปริมาณ เครื่องมือในการวิจัย คือ การเก็บแบบสอบถาม มีค่าความน่าเชื่อถือรวม 0.954 กับผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑลที่ซื้อสินค้าชากาแฟตราชอบชาจำนวน 400 คน และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงคือการวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ ตัวแปรอิสระได้แต่ ส่วนประสมทางการตลาด คุณค่าตราสินค้า และการรับรู้ ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจซื้อสินค้าชากาแฟตราชอบชาของผู้บริโภค ผลการวิจัยพบว่าผู้บริโภคให้ความสำคัญกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านราคามากที่สุด หรือค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.15 ปัจจัยคุณค่าตราสินค้าด้านภาพลักษณ์ตราสินค้ามากที่สุด หรือค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.88 ปัจจัยการรับรู้ด้านรสชาติมากที่สุด หรือค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.02 สำหรับการวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณสามารถสรุปได้ว่าปัจจัยทั้งสาม ได้แก่ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ปัจจัยคุณค่าตราสินค้า และปัจจัยการรับรู้มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มตราชอบชาของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ที่ระดับนัยสำคัญ 0.05
The purposes of this research were 1) To study the marketing mix that affects to consumer buy decision of Chobcha beverage brand in Bangkok and Metropolitan Area 2) To study the Brand Value that affects to consumer buy decision of Chobcha beverage brand in Bangkok and Metropolitan Area 3) To study the perception that affects to consumer buying decision of Chobcha beverage brand in Bangkok and Metropolitan Area 4) To analyze the buying decision of Chobcha beverage brand in Bangkok and Metropolitan Area. This research was quantitative research. The questionnaires that have reliability 0.954 were collected by convenient sampling to 400 people who bought Chobcha beverage brand. The data were analyzed by using Descriptive Statistic are frequency, percentage, mean, standard deviation and Inferential Statistics is Multiple Regression Analysis. Independent Variables were Marketing Mixed, Brand Value, and Perception. Dependent variable was consumers who buy Chobcha beverage brand in Bangkok and Metropolitan Area. The results found that the marketing Mixed factor which the customers focus highly was Price and mean was 4.15. The brand value factor was Brand image and mean was 3.88. The Perception factor was taste and mean was 4.02. The conclusion of Multiple Regression Analysis, are that the three factors which were the Marketing Mix Factor, Brand Value Factor, and Perception Factor affects to consumers buying decision of Chobcha beverage brand in Bangkok and Metropolitan Area at significance level 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: ร้านกาแฟ
แฟรนไชส์
ชอบชา (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
โฆษณา -- ชื่อตราผลิตภัณฑ์
การสื่อสารทางการตลาด
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2573
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sitanan_vong.pdf4.85 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback