DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2553

Title: โมเดลความสัมพันธ์เชิงสาเหตุ การรับรู้คุณภาพที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ ความเชื่อมั่นและความภักดีต่อลาซาด้าโมบายแอพของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Casual Relationship Model of Perceived Quality Affecting Satisfaction, Trust and Loyalty towards Lazada Mobile Application of Consumers in Bangkok
Authors: ชวัลพัชร อูบคำ
Keywords: แอพพลิเคชั่น
พาณิชย์อิเล็คทรอนิคส์
การรับรู้คุณภาพ
ความเชื่อมั่น
ความภักดี
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาโมเดลความสัมพันธ์เชิงสาเหตุ การรับรู้คุณภาพที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ ความเชื่อมั่น และความภักดีต่อลาซาด้าโมบายแอพของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร และเพื่อตรวจสอบความสอดคล้องของโมเดลที่พัฒนาขึ้นกับข้อมูลเชิงประจักษ์ โดยใช้เทคนิควิจัยเชิงปริมาณด้วยการสำรวจผู้บริโภค เครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถามมีโครงสร้างที่ผ่านการตรวจสอบคุณภาพด้านความเที่ยงและความตรงเชิงเนื้อหาแล้ว กลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน ได้จากการเลือกผู้ใช้ลาซาด้าแอพแบบโควต้า สถิติที่ใช้ได้แก่สถิติเชิงพรรณา และการวิเคราะห์โมเดลสมการโครงสร้างด้วยโปรแกรมลิสเรล ผลการวิจัยพบว่า โมเดลตามสมมติฐานที่พัฒนาขึ้น ภายหลังจากที่ได้มีการปรับแล้ว มีความสอดคล้องกลมกลืนดีกับข้อมูลเชิงประจักษ์ โดยค่าสถิติวิเคราะห์ทั้งหมดผ่านเกณฑ์ที่กำหนด โดยการรับรู้คุณภาพส่งผลทางอ้อมต่อความภักดีผ่านตัวแปรความพึงพอใจ และยังส่งผลทางอ้อมต่อความภักดีผ่านตัวแปรความเชื่อมั่น และตัวแปรการรับรู้คุณภาพ ความพึงพอใจ ความเชื่อมั่นร่วมกันอธิบายความแปรปรวนของความภักดีได้ในระดับปานกลาง
This research aims to develop a causal relationship model of Perceived quality affecting Satisfaction, Trust and Loyalty towards Lazada mobile application of consumers in Bangkok and to verify the consistency of the hypothesis model developed with empirical data. This study use quantitative research techniques with consumer surveys. The tool used was a questionnaire that has been tested for content validity and reliability. The 400 samples by quota sampling. Statistics are descriptive statistics and analysis of structural equation models using the LISREL program. The research found that the model based on developed hypothesis revealed that structural equation model after adjustment comply with empirical data well. Perceived quality have indirect effect on loyalty through satisfaction and trust. Perceived quality, satisfaction and trust explained the variance of loyalty were moderate.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2553
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chavalpach_oobk.pdf3.41 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback