DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2541

Title: แผนธุรกิจเครื่องเสียงติดรถยนต์ระดับสูง (Hi-End) ร้านธวัชชัยออโต้แอร์
Other Titles: Business plan for hi-end car audio Tawatchai Auto Air
Authors: ชนารักษ์ สาลีงาม
Keywords: เครื่องเสียงติดรถยนต์
เครื่องเสียงระดับ High-End
ธุรกิจบริการ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจของร้านธวัชชัยออโต้แอร์นี้จัดทำขึ้นเพื่อเป็นการกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจน ซึ่งเป็นการกำหนดกรอบแนวความคิดและแนวทางการดำเนินงาน แนวทางในการขยายตลาดให้กว้างยิ่งขึ้นโดยการวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ วิเคราะห์ปัจจัยภายในแลปัจจัยภายนอก อีกทั้งการวิเคราะห์การแข่งขันโดยวิเคราะห์สภาพ และที่มาของการแข่งขัน คู่แข่งทางธุรกิจ วิเคราะห์สภาพธุรกิจ และวิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน สุดท้ายคือการจัดทำกลยุทธ์เพื่อตอบโจทย์ดึงจุดเด่นของร้าน และแก้ไขจุดอ่อนซึ่งมี ความสอดคล้องกับวัตถุประสงค์ที่ได้วางไว้ แผนธุรกิจจัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจเครื่องเสียงติดรถยนต์ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัย ที่มีอิทธิพลต่อการซื้อเครื่องเสียงระดับสูง โดยเป็นการศึกษาเชิงปริมาณในการสำรวจจากการแจกแบบสอบถามจำนวน 400 ชุด โดยสำรวจจากลุ่มลูกค้าร้านธวัชชัยออโต้แอร์ และประชากรภายในจังหวัดกำแพงเพชร พบว่า กลุ่มลูกค้าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 28-36 ปี มีรายได้ต่อเดือนเฉลี่ย 15,000-30,000 บาท ระดับการศึกษาปริญญาตรี มีรถยนต์ส่วนบุคคล 2 คัน ผู้ตอบแบบสอบถามนั้นยังเล็งเห็นความสำคัญด้าน คุณภาพมากกว่าด้านราคา และเลือกการเปลี่ยนสินค้าประเภทลำโพง ลำโพงซับ เพาเวอร์ และจอหรือเครื่อง เล่น CD โดยให้มีการจัดการส่งเสริมการขายโดยการผ่อนผ่านบัตร อัตราดอกเบี้ย 0นาน6เดือน อีกทั้งช่องทาง ที่ผู้ตอบแบบสอบถามใช้ในการรับข้อมูลมากที่สุดคือ Facebook โครงการนี้ใช้เงินลงทุนรวม 1,000,000 บาท โดยเป็นเงินลงทุนของตนเองทั้งหมดไม่มีการกู้ยืม คาดว่า ธุรกิจจะมีระยะเวลาคืนทุนประมาณ 1 ปี 1 เดือน และมีผลตอบแทน IRR อยู่ที่ ร้อยละ 82 มูลค่าของเงินสุทธิ NPV คือ 1,225,018.89 บาท
The business plan of Tawatchai Auto Air is created to clarify the goal and business framework in order to expand the market by analyzing the business overview, internal factors, and external factors. Also, competitive condition, source of competition, market competitors, current status, and competitive advantages are analyzed to launch a strategy plan that will highlight the strengths and eliminate the weakness of the business as stated in the objective. The business plan is created for High End Car Audio to study factors affecting the decision-making process of the purchase. This study is a qualitative research through the consumers of Tawatchai auto air and person who lives in Kamphaeng Phet of 400 questionnaires. The survey found that most interviewers are women, age between 28-36 years old, an average monthly income. 15,000-30,000 baht, bachelor’s degree, there are two private cars. Interviewers are focus on quality rather than price. And switching products such as speakers, sub power and screen, or CD player. It is managed by the payment card promotional 0percent interest for six months, the channels that respondents use to get the most information is Facebook. The project total investment of 1 million baht by the investment of all, no borrowing. Business is expected to have a payback period one year three months with a return of 82 percent IRR NPV is the net value of 1,225,018.89 baht.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การจัดการธุรกิจ
การส่งเสริมการขาย
รถยนต์--การตกแต่ง
การค้าระบบเงินผ่อน
Advisor(s): วีระพงศ์ มาลัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2541
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanarak_sale.pdf3.29 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback