DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2447

Title: คุณค่าตราสินค้าและพฤติกรรมการเลือกซื้อมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าเด็กออนไลน์
Other Titles: Brand Equity and Consumer’s Behavior That Influence the Decision to Purchase Online Children’s Wear
Authors: ภาสกร วิวรรธกะ
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
พฤติกรรมการเลือก
การตัดสินใจซื้อ
เสื้อผ้าเด็กออนไลน์
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. สำรวจความคิดเห็นประชาชนที่มีต่อคุณค่าตราสินค้าและพฤติกรรมการเลือกซื้อที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าเด็กออนไลน์ 2. เพื่อสำรวจสาเหตุของการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าเด็กออนไลน์ และ 3. เพื่อวิเคราะห์คุณค่าตราสินค้าและพฤติกรรมการเลือกซื้อที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าเด็กออนไลน์ ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือประชาชนผู้มาจับจ่ายสินค้าในย่านโบ้เบ้ จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวกและวิธีการสุ่มแบบเจาะจง จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่กลุ่มตัวอย่างได้กรอกสอบถามด้วยตนเองมีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.94 และมีการตรวจสอบค่าความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน โดยใช้การวิเคราะห์ถอดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ใช้วิธีเลือกตัวแปรด้วยวิธีการเลือกแบบคัดเลือกเข้า (Enter Regression) ผลการศึกษาพบว่า คุณค่าตราสินค้า ได้แก่ ด้านเชื่อมโยงตราสินค้า ด้านความภักดีต่อตราสินค้า และ ด้านสินทรัพย์อื่นๆ และ พฤติกรรมการเลือกซื้อ ได้แก่ ด้านความสนุกสนาน ด้านติดตามข่าวสาร ด้านติดตามโฆษณา ด้านเปรียบเทียบราคา และ ด้านการอ่านคำแนะนำ ซึ่งสามารถส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าเด็กออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
The study aims at (1) surveying public opinions of the population in relation to consequence of brand equity and consumer’s behavior that influence the decision to buy online children’s wear (2) exploring the decision to perchase online children’s wear (3) analyze brand equity and consumer behavior that influence the decision to purchase online children’s wear The Samples used for the research were the population in Bobe market who used to perchase online children’s wear, selected by using a convenience sampling method of 400 people. A questionnaire was used, with a reliability of 0.94 and the content accuracy was examined by a panel of experts. The Statistics used for data analysis were Descriptive Statistics, which included Percentage, Mean, Standard Deviation and Inferential Statistics. The Enter Regression was used for the variable selection The result found that brand equity, referring to brand loyalty, brand association and other proprietary brand assets. In addition, Consumer’s Behavior, referring to enjoy shopping, follow news, follow advertising, compare prince and follow comment and influencing the decision to purchase online children’s wear.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: เสื้อผ้าเด็ก
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ
การเลือกซื้อสินค้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ -- ไทย -- กรุงเทพฯ
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2447
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
passakorn.viva.pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback