DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2411

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อตั๋วเข้าชมการแข่งขันฟุตบอลทีมชาติไทย ของประชากรไทย
Other Titles: Factors Influencing Purchasing Decision of Thai People Towards Thai Nationality Football Team’s Game Ticket
Authors: ภัสรา ทองขจร
Keywords: ค่านิยม
ทัศนคติ
ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อตั๋วเข้าชมการแข่งขันฟุตบอลทีมชาติไทย ของประชากรไทย เพื่อศึกษาปัจจัยด้านค่านิยม ทัศนคติ ส่วนประสมทางการตลาด ของประชากรไทย ตัวแปรต้นคือ ค่านิยม ทัศนคติ และส่วนประสมทางการตลาด ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจซื้อตั๋วเข้าชมการแข่งขันฟุตบอลทีมชาติไทย กลุ่มตัวอย่างคือ ประชากรไทยที่เข้าชมการแข่งขันฟุตบอลทีมชาติไทย ณ สนามแข่งขัน ที่มีตั้งแต่ 15 ปีขึ้นไป จำนวน 400 คน โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก (Convenience Sampling) ในการแจกแบบสอบถามเพื่อรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามที่ได้จัดเตรียมไว้ วิธีการทางสถิติ ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ (Multiple Regressions) ผลการศึกษาพบว่า พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีช่วงอายุระหว่าง 15 – 24 ปี มีการศึกษาสูงสุดอยู่ในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท และเข้าชมการแข่งขันฟุตบอลทีมชาติไทย ณ สนามแข่ง ปีละ 1-2 ครั้ง ปัจจัยค่านิยม ด้านทัศนคติ และปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด โดยรวมมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก ผลจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านทัศนคติ และปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อตั๋วเข้าชมการแข่งขันฟุตบอลทีมชาติไทย ของประชากรไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The purposes of this research are to study factors that influencing purchasing decision of Thai People towards Thai Nationality Football Team’s game ticket, in order to study values, attitude, and marketing mix. The independent variables are values, attitude, and marketing mix. The dependent variable is purchase decision towards Thai Nationality Football Team game’s ticket of Thai people. The sample consisted of 400 Thai people who are more than 15 years old. Convenience sampling method is used to collect data via questionnaire. The statistical analysis methods are percentage, mean, standard deviation, and multiple regressions. The results show that most of the respondents are male with age range between 15 – 24 years old. The highest education of most respondents is bachelor degree. Most of them are employees of private company and have average monthly income between 10,001 – 20,000 Baths. The frequency of watching Thai Nationality Football Team’s game at the stadium is about 1 – 2 times per year. The overall of mean of values, attitude, and marketing mix level is at high level. The hypotheses testing results found that attitude and marketing mix have effect to purchasing decision towards Thai Nationality Football Team’s game ticket of Thai people at the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: ฟุตบอล -- การแข่งขัน
ฟุตบอล -- ไทย -- การประชาสัมพันธ์
ทีมฟุตบอล -- ไทย -- การประชาสัมพันธ์
ภาพลักษณ์องค์การ
องค์การ -- การประชาสัมพันธ์
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- วิจัย
การสร้างชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- วิจัย
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2411
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phasara_thon.pdf4.82 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback