DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2321

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดเพื่อส่งเสริมรายการข่าวกีฬาและรายการกีฬากีฬาของช่องสยามสปอร์ต นิวส์ ทรูวิชั่น 693
Other Titles: Marketing communications strategy in promoting news and sports programs of Siam sports news channel, True vision 693
Authors: ปิติบดี สวนสุวรรณ์
Keywords: ข่าวกีฬา
รายการกีฬา
กลยุทธ์การสื่อสารการตลาด
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดเพื่อส่งเสริมรายการข่าวกีฬาและรายการกีฬาของช่องสยามสปอร์ตนิวส์ ทรูวิชั่น 693 และ (2) เพื่อศึกษามุมมองของผู้ชมรายการข่าวกีฬาและรายการกีฬาของช่องสยามสปอร์ต นิวส์ ทรูวิชั่น 693 การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพโดยการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก (In-depth Interviews) โดยสัมภาษณ์ผู้บริหารของช่องสยามสปอร์ตนิวส์ ทรูวิชั่น 693 และผู้ชมรายการข่าวกีฬาและรายการกีฬาของช่องสยามสปอร์ตนิวส์ ทรูวิชั่น 693 ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง (Purposive Sampling) ผลการวิจัยพบว่า ช่องสยามสปอร์ตนิวส์ทรูวิชั่น 693 เลือกใช้สื่อที่หลากหลายในเครือของสยามสปอร์ตเป็นหลัก ได้แก่ หนังสือพิมพ์ นิตยสาร เว็ปไซด์ วิทยุ และสื่อเคลื่อนที่ รวมถึงใช้ผู้ประกาศข่าวและผู้ดำเนินรายการที่มีชื่อเสียงเพื่อดึงความสนใจจากผู้ชม อาทิ วีรศักดิ์ นิลกลัด พิธีกรและผู้ประกาศข่าวกีฬาจากสถานีโทรทัศน์กองทัพบกช่อง 7 อดิสร พึ่งยา พิธีกรและผู้ประกาศข่าวกีฬาจากสถานีโทรทัศน์กองทัพบกช่อง 7 และสาธิต กรีกุล พิธีกรและผู้ประกาศข่าวกีฬาจากสถานีโทรทัศน์ไทยทีวีสีช่อง 3 ควบคู่ผู้ประกาศข่าวและผู้ดำเนินรายการรุ่นใหม่ของสยามสปอร์ต เพื่อลดต้นทุนและพัฒนาบุคลากรหน้าใหม่เข้าสู่วงการ นอกจากนี้ พบว่า ผู้ชมส่วนใหญ่ชื่นชอบรายการข่าวกีฬาและรายการกีฬาของช่องสยามสปอร์ตนิวส์ ทรูวิชั่น 693 เพราะมีเนื้อหาประเด็นหลากหลายและสามารถรับชมได้ตลอด 24 ชั่วโมง แต่ยังต้องการให้ปรับปรุงเรื่องความเป็นมืออาชีพของผู้ประกาศข่าวและผู้ดำเนินรายการหน้าใหม่ที่ยังขาดประสบการณ์และยังรายงานข่าวได้ไม่ดีพอ
The research had two objectives 1) to study marketing communications strategy in promoting news and sports programs of Siam Sports News Channel, True Visions 693, and 2) to examine the perspectives of audiences viewing news and sports programs of Siam Sports News Channel, True Visions 693. The study was qualitative, using in-depth interviews with 2 executives of Siam Sports News Channel, True Visions 693, and 6 viewers of sports news of Siam Sports News Channel, True Visions 693. The results showed that the channel chose to apply various media mainly in the Siam Sport affiliations such as newspapers, magazines, websites, and mobile media. Besides, the channel employed well-known hosts and moderators such as Weerasak Nilklad, Adisorn Peungya, and Sathit Kreekul to attract viewers’ interest. These famous announcers worked along with new-generation broadcasters of Siam Sport in order to reduce costs and introduce new-face staff to television. Furthermore, most viewers favored news and sports programs of Siam Sports News Channel, True Visions 693 since the programs contained a wide range of issues and could be viewed 24 hours a day. However, viewers wanted the station to improve the professionalism of the rookie anchors who lacked experience and could not report news very well.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2321
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pitibodee.suan.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback