DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2306

Title: อิทธิพลของปัจจัยส่วนผสมการตลาด การบริการภายในร้าน และความเชื่อมั่นต่อความภักดีต่อตราคอนเวิร์สของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Influence of Marketing Mix, Service in store and Trust on Loyalty towards “CONVERSE”of Customers in Bangkok
Authors: ปาริชาติ ทองอุบล
Keywords: ส่วนผสมการตลาด
ความเชื่อถือ
การบริการในร้าน
ความภักดี
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาอิทธิพลของปัจจัยส่วนผสมการตลาด การบริการในร้าน และความเชื่อมั่นต่อความภักดีต่อตราคอนเวิร์สของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร โดยใช้ระเบียบวิธีสำรวจวิจัยเชิงปริมาณ และใช้แบบสอบถามปลายปิดเป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูล กลุ่มตัวอย่างคือลูกค้ารองเท้าคอนเวิร์สในกรุงเทพมหานครจำนวน 400 ตัวอย่างที่ได้จากการสุ่มแบบหลายขั้นตอน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุที่นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นชายมีอายุ 21-30 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพนักเรียน/นักศึกษามีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนระหว่าง 20,00¬1-30,000 บาท คะแนนเฉลี่ยส่วนผสมการตลาด ความเชื่อถือต่อตราและการบริการภายในร้านอยู่ในระดับมาก ค่าเฉลี่ยความภักดีต่อตราคอนเวิร์สอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าปัจจัยส่วนผสมการตลาด ความเชื่อมั่นต่อตรามีอิทธิพลทางลบต่อความภักดีต่อตราคอนเวิร์สของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร และการบริการในร้านมีอิทธิพลต่อความภักดีของลูกค้าต่อตราคอนเวิร์ส
This research aimed to study the Influence of Marketing Mix, Service in store and Trust on Loyalty towards “CONVERSE”of Customers in Bangkok. Quantitative survey research was utilized; close-ended questionnaire was used as research tool in collecting data. Four hundred customers who had bought CONVESE products were selected by means of multi-stage sampling. Statistics used in the analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regressions at the 0.05 significance equipment level. Results demonstrated that majority of the samples were men, aged 21-30, students with Bachelors’ degrees and earned the average monthly salary between 20,001-30,000 baht. The means of marketing mix, trust and service instore of CONVERSE brand were at the high level. The loyalty of customers towards CONVERSE brand was at the high level. According to the results of hypothesis testing, the marketing mix and trust factors affect negative the loyalty of customers towards CONVERSE brand, and service at shop factors affect positively the loyalty of customers towards CONVERSE brand.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: รองเท้ากีฬา
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
พฤติกรรมผู้บริโภค
คอนเวิร์ส (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2306
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
parichat_thong.pdf3.4 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback