DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2285

Title: อิทธิพลของภาพลักษณ์ตราสินค้า ความเชื่อถือ และความพึงพอใจต่อความภักดีต่อลาซาด้าของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Influence of Brand Image, Trust and Satisfaction on Loyalty towards Lazada of Customers in Bangkok
Authors: สรีพร โพธิ์งาม
Keywords: ภาพลักษณ์ตราสินค้า
ความเชื่อถือ
ความพึงพอใจ
ความภักดี
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยภาพลักษณ์ตราสินค้า ความเชื่อถือ และความพึงพอใจที่มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อลาซาด้าของลูกค้าในกรุงเทพมหานคร ระเบียบวิธีวิจัยเป็นเชิงปริมาณด้วยวิธีการสำรวจโดยใช้แบบสอบถามแบบมีโครงสร้าง กลุ่มตัวอย่างคือผู้บริโภคที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์ผ่านทางเว็บไซต์หรือแอพพลิเคชั่นลาซาด้าที่ถูกเลือกด้วยการสุ่มแบบตามสะดวกจำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลและทดสอบสมมติฐานได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุที่นัยสำคัญทางสถิติระดับ .05 ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 21-30 ปี ส่วนใหญ่เป็นผู้ที่มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพนักเรียน/นักศึกษา มีรายได้ต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท คะแนนเฉลี่ยการประเมินภาพลักษณ์ตราสินค้า ความเชื่อถือและความพึงพอใจต่อเว็บไซต์หรือโมบายแอ็พพลิเคชั่นลาซาด้าโดยรวมอยู่ในระดับมากทั้งสามปัจจัย ความภักดีต่อตราสินค้าลาซาด้าโดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ภาพลักษณ์ตราสินค้า ความเชื่อถือและความพึงพอใจมีอิทธิพลทางบวกต่อความภักดีต่อลาซาด้าโดยตัวแปรอิสระทั้งสามอธิบายความแปรปรวนของความภักดีได้ร้อยละ 47.1
This research aimed to study the influence of brand image, trust and satisfaction on loyalty towards Lazada of customers in Bangkok. Quantitative survey utilizing structured questionnaire was used as research method. A sample group of 400 consumers that ever purchased products via Lazada website or mobile application was selected by convenience sampling. Statistics applied in analyzing data and testing the hypothesis were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression at the significance level of .05. The results revealed that the majority of the samples were females, aged 21-30, students with Bachelors’ degrees and earned an average monthly salary of 10,001-20,000 baht. The means of brand image, trust and customer satisfaction towards Lazada were at high level. The loyalty of Lazada customers was at high level. Regarding the hypothesis testing, the brand image, trust and satisfaction factors have influences on the loyalty of customer towards Lazada. The three independent variables mutually manifest the variance of the loyalty in level of 47.1 percent.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2285
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sareeporn_pong.pdf4.11 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback