DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2277

Title: อิทธิพลของภาพลักษณ์องค์กร และความเชื่อถือต่อสินค้าที่มีผลต่อความพึงพอใจของลูกค้าไอศกรีมแมคนั่ม ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Influence of Corporate Image and Trust on the goods on Satisfaction of customer towards Magnum Ice Cream in Bangkok
Authors: สิรีธร หมั่นสุข
Keywords: ความพึงพอใจ
ความเชื่อถือ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยมีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยภาพลักษณ์องค์กร และความเชื่อถือต่อสินค้า ที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของลูกค้าไอศครีมแมคนั่ม ในกรุงเทพมหานคร เป็นการสำรวจเชิงปริมาณ เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวมรวมข้อมูล คือแบบสอบถาม และเลือกกลุ่มตัวอย่าง แบบโควต้า จำนวน 400 คน ที่เคยบริโภคไอศกรีมแมคนั่ม ในกรุงเทพมหานคร การตรวจสอบคุณภาพของแบบสอบถาม ใช้การตรวจสอบเนื้อหาเบื้องต้น และการตรวจสอบความเชื่อมั่น จากค่าครอนแบ็คอัลฟ่า โดยผ่านเกณฑ์มาตรฐาน สถิติที่ใช้ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าเฉลี่ย ใช้การวิเคราะห์ถดถอยแบบพหุที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ .05 ทดสอบสมมติฐานการวิจัย ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนมากเป็นหญิง อายุ 20-29 ปี มีการศึกษาระดับ ปริญญาตรี อาชีพนักเรียน/นักศึกษา มีรายได้ส่วนตัวเฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000บาท พฤติกรรมการซื้อไอศครีมแมคนั่มเพื่อรับประทาน ส่วนใหญ่ซื้อมาจากร้านสะดวกซื้อ 7-Eleven โดยตนเองเป็นผู้ตัดสินใจ และจำนวนมากที่สุดซื้อไอศครีมแมคนั่มเพราะรสชาติ กลุ่มตัวอย่างให้คะแนนภาพลักษณ์องค์กร และความเชื่อถือต่อสินค้า ของไอศครีมแมคนั่มในระดับมาก และมีความพึงพอใจต่อไอศครีมแมคนั่มอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยภาพลักษณ์องค์กรและปัจจัยความเชื่อถือต่อสินค้า มีอิทธิพลทางบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้าต่อไอศกรีมแมคนั่ม
This research aimed to study the influence of corporate image and trust on the goods on satisfaction of customer towards Magnum ice creams. The quantitative approach utilizing survey method was used. The sample group of 400 people who ever consumed Magnum ice creams was selected by Quota Sampling Questionnaire that had passed the quality test and reliability evaluated by Cronbach’s alphas was used as research tool in collecting data The statistics used to analyze data were frequency, percentage, mean standard deviation and multiple regression analysis at the significance level of 0.05 to test the hypothesis The results found that the majority of samples were female, aged 20-26 Age of years, bachelor's degree holders, students, and had average monthly personal income of 10,001-20,000 baht. Most of the samples purchased Magnum ice creams from 7-Eleven, decided to buy by themselves. Flavors were the firstly important reason in selecting Magnum ice creams. Magnum’s corporate image and trust on the goods were at the high level. The sample group evaluated their satisfaction towards Magnum ice creams as high. According to the hypothesis testing result, corporate image and trust factors mutually influence on customer satisfaction towards Magnum ice creams.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: ไอศกรีม
แมคนั่ม (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
ภาพลักษณ์องค์การ
ความพอใจของผู้บริโภค
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2277
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sirethorn_muns.pdf3.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback