DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2276

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกที่อยู่อาศัยคอนโดลุมพินีในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors affecting decision to select Lumpini Condominiums of consumers in Bangkok
Authors: ณัฐปคัลภ์ ปิ่นทอง
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
ความภักดีต่อตราสินค้า
ความไว้วางใจ
การตัดสินใจ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ความภักดีต่อตราสินค้า ความไว้วางใจต่อตราสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกที่พักอาศัยคอนโดลุมพินีของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ใช้ระเบียบวิธีเชิงปริมาณด้วยการสำรวจกลุ่มตัวอย่างคือผู้อยู่อาศัยคอนโดลุมพินีในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุที่ระดับนัยสำคัญ .05 ผลการศึกษาพบว่า 1) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ใช้ในการตัดสินใจเลือกที่พักอาศัยคอนโดลุมพินีในกรุงเทพมหานครโดยรวมอยู่ในระดับมากโดยให้ความสำคัญกับช่องทางการจำหน่าย เป็นอันดับหนึ่ง รองลงมาคือผลิตภัณฑ์ ราคา และการส่งเสริมการขาย ตามลำดับ 2) ความภักดีและความไว้วางใจต่อคอนโดลุมพินีอยู่ในระดับมาก 3) ผู้บริโภคมีระดับการตัดสินใจเลือกที่พักอาศัยคอนโดลุมพินีในกรุงเทพมหานครด้วยเหตุผลต่าง ๆ อยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ความภักดีต่อตราสินค้าและความไว้วางใจต่อตราสินค้า มีอิทธิพลทางบวกต่อการตัดสินใจเลือกที่พักอาศัยคอนโดลุมพินีในกรุงเทพมหานคร โดยร่วมกันอธิบายความแปรปรวนของการตัดสินใจได้ร้อยละ 32.6
The objectives of the research were to study the marketing mixed factors, brand loyalty and trust that affected the decision to choose Lumpini Condominiums in Bangkok. The quantitative approach survey method was utilized. The sample of 400 residents living in Lumpini Condominiums were selected by means of convenience sampling. Structured questionnaire was used as the research tool to collect data. Statistics used to analyze data were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis at .05 statistically significant difference. The results of the study were 1) the marketing mixed factors used by the sample group to choose to live in Lumpini Condominiums in Bangkok was at high level with the importance of the channels ranked the first; followed by the product, the prices and the promotions. 2) brand loyalty and trust on Lumpini Condominiums were at high level. 3) the decision to choose Lumpini Condominiums in Bangkok with various reasons was at high level. The hypothesis test result found that the marketing mixed factors, brand loyalty, and trust on Lumpini Condominiums mutually affected the decision to choose Lumpini Condominiums in Bangkok with the R-Square of 0.326.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2276
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natprakal_pint.pdf5.06 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback