DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2256

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการและภาพลักษณ์ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของลูกค้าของร้านอาหารวอเตอร์ไซด์ รีสอร์ท
Other Titles: Service Marketing Mix and Image Factors Affecting to the Satisfaction of Customers of Waterside Resort
Authors: ฤดีรัตน์ สิทธิบริบูรณ์
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาดบริการ
ภาพลักษณ์
ความพึงพอใจของลูกค้า
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการและปัจจัยด้านภาพลักษณ์ ที่มีผลต่อความพึงพอใจของลูกค้าของร้านอาหารวอเตอร์ไซด์ รีสอร์ท ระเบียบวิธีวิจัยเป็นเชิงปริมาณด้วยวิธีการสำรวจโดยใช้แบบสอบถาม ประชากรที่ศึกษาคือลูกค้าของร้านอาหารวอเตอร์ไซด์ รีสอร์ท และเลือกกลุ่มตัวอย่างด้วยการสุ่มแบบตามสะดวก จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบสมมติฐานใช้สถิติวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ที่ค่านัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ผลการวิจัยพบว่า 1) ความสำคัญของส่วนประสมทางการตลาดบริการ โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยคะแนนเฉลี่ยความสำคัญลักษณะทางกายภาพ มากที่สุดเป็นอันดับหนึ่ง รองลงมาคือ ช่องทางการจำหน่าย บุคลากร กระบวนการ ผลิตภัณฑ์ ราคา และการส่งเสริมการตลาดตามลำดับ 2) คะแนนการประเมินภาพลักษณ์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก 3) ความพึงพอใจของลูกค้าที่ใช้บริการร้านอาหารวอเตอร์ไซด์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ส่วนประสมทางการตลาดบริการและภาพลักษณ์มีอิทธิพลทางบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้าร้านอาหารวอเตอร์ไซด์ รีสอร์ท โดยตัวแปรอิสระทั้งสองร่วมกันอธิบายความแปรปรวนของความพึงพอใจได้ร้อยละ 66.90
The purposes of this research was to study service marketing mix factors and image of the restaurant that affected the satisfaction of customers visiting Waterside Resort. This study applied quantitative approach, survey method and structured questionnaire as research methodology and tool. The sample of 400 people who ever visited Waterside Resort were selected by convenience sampling. The statistics applied in the research included frequency, percentage, mean and standard deviation. The hypothesis testing and analysis of multiple regression with the .05 significance level were utilized. The research results revealed that 1) the importance of service marketing mix factors were at the high level, which the mean of physical evidence ranked the first, followed by place, people, process, product, price and promotion. 2) The mean score of the restaurant image was at the high level 3) the overall customer satisfaction was at the high level. According to the hypothesis testing, the marketing mix factors which are product, price, place, people, and physical evidence, and image factors positively affect the satisfaction of customers of Waterside Resort. The two independent variables mutually explain the variance of customer satisfaction at 66.90%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: วอเตอร์ไซด์ รีสอร์ท
ร้านอาหาร -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ -- ไทย -- กรุงเทพฯ
ร้านอาหาร -- การศึกษาเฉพาะกรณี -- ไทย -- กรุงเทพฯ
ความพอใจของผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
บริการลูกค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2256
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rudeerat_sitt.pdf4.18 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback