DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2175

Title: กลยุทธ์การส่งเสริมการตลาดบริการของผู้ใช้บริการร้านอาหารและเครื่องดื่ม ในย่านนนทบุรี
Other Titles: Marketing strategy to promote the services of the restaurants and beverage in district of Nonthaburi
Authors: นนทกร วงษ์สุวรรณ
Keywords: กลยุทธ์การส่งเสริมการตลาดบริการ
ร้านอาหารและเครื่องดื่ม
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์การส่งเสริมการตลาดบริการของผู้ใช้บริการร้านอาหารและเครื่องดื่มในย่านนนทบุรีเป็นการวิจัยเชิงปริมาณโดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ ผู้ใช้บริการร้านอาหารและเครื่องดื่มในย่านนนทบุรีจำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือ แบบสอบถาม ซึ่งสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ การแจกแจงค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่ากลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชายมากกว่าเพศหญิง มีอายุระหว่าง 21 – 25 ปี ประกอบอาชีพหลักเป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ระหว่าง 15,001 – 20,000 บาท โดยการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี/ หรือเทียบเท่า นอกจากนี้ยังพบว่า ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่เลือกใช้บริการที่ร้านอาหารมากกว่าซื้อกลับบ้าน โดยสาเหตุหลักเลือกในการใช้บริการเพื่อ พักผ่อนหย่อนใจ ซึ่งใช้บริการ 1 – 2 ครั้งต่อสัปดาห์ โดยมีค่าใช้จ่ายต่อครั้งอยู่ที่ มากกว่า 301 บาทขึ้นไป มักนิยมใช้บริการในวันเสาร์ ช่วงเวลา 18.01 – 21.00 น. โดย เพื่อน/ เพื่อนร่วมงาน มีผลในการตัดสินใจเข้าใช้บริการของกลุ่มตัวอย่าง ส่วนปัจจัยทางการตลาดบริการ พบว่า กลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญมากที่สุดในปัจจัยด้านบุคลากรมาเป็นอันดับที่ 1 ที่ค่าเฉลี่ย 4.34 รองลงมาอันดับที่ 2 ได้แก่ ปัจจัยด้านกระบวนการให้บริการ ที่ค่าเฉลี่ย 4.33 อันดับที่ 3 ปัจจัยด้านลักษณะทางกายภาพ ที่ค่าเฉลี่ย 4.32 อันดับที่ 4 ปัจจัยด้านราคา ที่ค่าเฉลี่ย 4.29 อันดับที่ 5 ปัจจัยด้านสถานที่ ที่ค่าเฉลี่ย 4.25 อันดับที่ 6 ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ที่ค่าเฉลี่ย 4.18 และปัจจัยด้านส่งเสริมการตลาดมีผลน้อยที่สุด ที่ค่าเฉลี่ย 4.15
The purpose of this research is to study the marketing strategy of service user service restaurant and drink in Nonthaburi. A quantitative research. Samples used in this study. Users restaurant and drink in Nonthaburi and 400 people. Data were collected questionnaires, which were used in data analysis is the frequency, percentage. The mean and standard deviation. The results of this research have found that the sample is mostly male, rather than female, are aged between 21-25 years of career employees of private companies. Monthly income of between 15,001 – 20,000 baht by education level Bachelors degree and/ or equivalent. It also found that most users choose the restaurant rather than buy back home by one of the main reasons choose to use the service for leisure, which used 1-2 times a week service charge per transaction, are more than 301 baht or more often use the service on Saturday. Interval – 21.00 at 18.01 friends/ colleagues has resulted in the decision to use the services of the sample group. The factors of service marketing, the most important factor the personnel at the mean 4.34 followed by the process of service. At the mean 4.33 factors and marketing promotion had a minimal effect, the average 4.15.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): คุณานันท์ สุขพาสน์เจริญ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2175
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nontakorn_wong.pdf2.4 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback