DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1890

Title: คุณภาพชีวิตการทำงาน แนวทางการปฏิบัติงานที่ดี และแรงจูงใจในการทำงาน ที่มีผลต่อความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานธนาคารพาณิชย์ไทยแห่งหนึ่ง ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: quality of work life, best practices guildline and work motivation that affecting employees engagement in a commercial bank in Bangkok
Authors: เกศริน ป่งกวาน
Keywords: คุณภาพชีวิตการทำงาน
แนวทางการปฏิบัติงานที่ดี
แรงจูงใจในการทำงาน
ความผูกพันต่อองค์กร
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาคุณภาพชีวิตการทำงานที่มีผลต่อความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานธนาคารพาณิชย์ไทยแห่งหนึ่งในกรุงเทพมหานคร 2) เพื่อศึกษาแนวทางการปฏิบัติงานที่ดีที่มีผลต่อความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานธนาคารพาณิชย์ไทยแห่งหนึ่งในกรุงเทพมหานคร และ 3) เพื่อศึกษาแรงจูงใจในการทำงานที่มีผลต่อความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานธนาคารพาณิชย์ไทยแห่งหนึ่งในกรุงเทพมหานครโดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากกลุ่มพนักงานระดับปฏิบัติการของธนาคารพาณิชย์ไทยแห่งหนึ่งในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ราย และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยแบบง่าย (Simple Regression) ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงมีอายุระหว่าง 20 – 30 ปี มีสถานภาพโสดมีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี มีอายุงาน 1 -10 ปี ตำแหน่งงานปัจจุบันคือพนักงานระดับปฏิบัติการและมีอัตราเงินเดือน 15,000 – 20,000 บาท/ เดือน นอกจากนี้ ผลการศึกษาพบว่า คุณภาพชีวิตการทำงานแนวทางการปฏิบัติงานที่ดีและแรงจูงใจในการทำงานที่มีผลต่อความผูกพันต่อองค์กรของพนักงานธนาคารพาณิชย์ไทยแห่งหนึ่งในกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ0.05
The purposes of this study were to 1) examine quality of work life, affecting employees engagement in a commercial bank in Bangkok 2) explore the best practices guideline affecting employees engagement in a commercial bank in Bangkok, and 3) study work motivation affecting employees engagement in a commercial bank in Bangkok. A research tool, which was used in this study, was questionnaire and a sample group at 400 employees from a commercial bank in Bangkok.In addition, descriptive statistics, which was percentage, arithmetic mean and standard deviation, was used as a data analysis method. The hypothesis testing method was inferential statistics; simple regression analysis. The findings of this study indicated that the majority of participants were 20 – 30 year old, female, operational level employees, bachelor degree graduated, having 1 – 10 year of work experience and earning monthly income of 15,000 – 20,000 Baht. Moreover, the results of the study also showed that factors, affecting Quality of Work Life, Best Practices Guideline, Work Motivation Affecting Employees Engagement in a Commercial Bank in Bangkokat statistical significance level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1890
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kessarin_pong.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback