DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1879

Title: การรับรู้ด้านนวัตกรรมและการใช้กลุ่มบุคคลมีชื่อเสียงส่งผลต่อความไว้วางใจในตราสินค้าเครื่องสำอางไทยของผู้หญิงวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Innovation’s perception and celebrities’ influence towards working age women in Bangkok City limit for Thai Cosmetics Brand trustworthiness
Authors: เรณุกา คุ้มทรัพย์สิริ
Keywords: การรับรู้
นวัตกรรม
กลุ่มบุคคลมีชื่อเสียง
ความไว้วางใจ
ตราสินค้า
เครื่องสำอาง
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ดังต่อไปนี้ (1) สำรวจการรับรู้ด้านนวัตกรรมในการผลิตเครื่องสำอางของหญิงวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร (2) สำรวจการใช้กลุ่มบุคคลที่มีชื่อเสียงที่นำมาใช้ในการทำตลาดของหญิงวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร (3) สำรวจความไว้วางใจในตราสินค้าเครื่องสำอางไทยของหญิงวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร (4) วิเคราะห์อิทธิพลของการรับรู้ด้านนวัตกรรม ที่มีต่อความไว้วางใจในตราสินค้าเครื่องสำอางไทยของหญิงวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร (5) วิเคราะห์อิทธิพลความคิดเห็นต่อการใช้กลุ่มบุคคลที่มีชื่อเสียงที่มีต่อความไว้วางใจในตราสินค้าเครื่องสำอางไทยของหญิงวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ เพศหญิงวัยทำงาน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก มีจำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.842 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า การรับรู้ด้านนวัตกรรมและการใช้กลุ่มบุคคลมีชื่อเสียงส่งผลต่อความไว้วางใจในตราสินค้าเครื่องสำอางไทยของผู้หญิงวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purposes of this research are as followed: (1) Survey production’s innovation of Thai Cosmetics Brand towards working age women’s perception within Bangkok City limit. (2) Survey marketing effects of using celebrities towards working age women within Bangkok City limit. (3) Survey the trustworthiness of using Thai cosmetics brands for working age women within Bangkok City limit. (4) Analyze the influence of innovation that have towards working age women’s trustworthiness of using the Thai cosmetics brands within Bangkok City limit. (5) Analyze opinion how celebrities can affect the trustworthiness of Thai cosmetics brand towards working age women within Bangkok City limit. The target sampling is working age woman within Bangkok City limit and the method of sampling is Convenience Sampling, which has 400 Bangkok working age women as total sample size. This research uses questionnaire as a tools to collect data, the Cronbach’s Alpha Coefficient rating of this questionnaire is 0.842 which will be further checked by an expert. Statistics used to analyze basic information are descriptive statistics, percentage, sample mean, standard deviation and inferential statistics. Those statistics are used to test the hypothesis at 0.05 level of significant such as Multiple Regression Analysis. The study shown that innovation’s perception and celebrities have an influence towards working age women in BKK for Thai Cosmetics trustworthiness indicate statistics significant level at 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1879
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
raynuka_khum.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback