DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1867

Title: อิทธิพลของการสื่อสารแบบปากต่อปาก และภาพลักษณ์ของบริษัทจัดหางานที่ส่งผลต่อการตัดสินใจ เลือกใช้บริษัทจัดหางานจากคุณประโยชน์ที่ได้รับของผู้หางานในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The influence of word-of-mouth communication and corporate image on benefitsensitive job seekers’ decision-making in choosing recruitment agencies in Bangkok
Authors: ไอรินทร์ ศิระบุญยสิทธิ
Keywords: การสื่อสารแบบปากต่อปาก
ภาพลักษณ์
การตัดสินใจเลือกใช้บริษัทจัดหางาน
Issue Date: 2559
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างอิทธิพลการสื่อสารแบบ ปากต่อปากและภาพลักษณ์ของบริษัทจัดหางานที่มีต่อคุณประโยชน์ที่ได้รับจากการเลือกใช้บริษัท จัดหางาน ตัวอย่างที่ใช้ศึกษามาจากประชากรที่เคยใช้บริการบริษัทจัดหางานในเขตกรุงเทพมหานครฯ โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จ านวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มี ค่าความเชื่อมั่นรวมทั้งสิ้นคือ 0.946 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุ 25 – 30 ปี สถานภาพ โสด การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพปัจจุบันเป็นพนักงานเอกชน รายได้ 20,001 – 30,000 บาท และมีประสบการณ์ทำงาน ต่ำกว่า 3 ปี ซึ่งผู้ตอบแบบสอบถามมีความคิดเห็นต่อภาพลักษณ์การ บริการของบริษัทจัดหางาน โดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด และมีความคิดเห็นต่ออิทธิพลการสื่อสาร แบบปากต่อปาก ภาพลักษณ์ตราสินค้าของบริษัทจัดหางาน และการตัดสินใจเลือกใช้บริษัทจัดหางาน จากคุณประโยชน์ที่ได้รับ โดยรวมอยู่ในระดับมาก และพบว่าอิทธิพลของการสื่อสารแบบปากต่อปาก และภาพลักษณ์ของบริษัทจัดหางานส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริษัทจัดหางานจากคุณประโยชน์ที่ ได้รับ แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this study was to analyze the influence of word-of-mouth communication and corporate image on benefit-sensitive job seekers’ decisionmaking in choosing recruitment agencies in Bangkok. The sample of this study consisted of 400 customers of recruitment agencies in Bangkok. Purposive sampling was used to draw the sample. The research instrument was the questionnaire. The reliability of the instrument was 0.946. The validity test was conducted by experts. Data were analyzed by descriptive statistics such as percentage, mean, and standard deviation. Inferential statistics used to test hypothesis was multiple regression analysis. The results of this study indicated that the respondents mostly were males; those aged 25-30 years; single people; those graduated with bachelor's degree; employed persons; employees; those earned 20,001-30,000 baht per month; and those with less than 3 years of working experience. Overall the sample had highest level of opinions towards corporate image of recruitment agencies. Overall the sample had high level of opinions towards influence of word-of-mouth, brand image of recruitment agencies, and decision-making in choosing recruitment agencies by concerning the benefits. Moreover, the sample had different opinions towards influence of word-of mouth and corporate image of recruitment agencies on decision-making in using recruitment agencies by concerning the benefits at statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุคนธ์ทิพย์ รัตนภูพันธ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1867
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
irin_sira.pdf4.04 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback