|
DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1839
|
Title: | คุณสมบัติส่วนบุคคล จิตวิทยาตลาดบริการ และภาพลักษณ์ ที่ส่งผลต่อความคาดหวังในด้านการบริการของร้านอาหาร ในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Personal Characteristics, Psychological Service and Image Affecting Service Expectations of Restaurants in Bangkok Metropolitan Areas |
Authors: | ฝนทิพย์ มะม่วงแก้ว |
Keywords: | คุณสมบัติส่วนบุคคล จิตวิทยาตลาดบริการ ภาพลักษณ์ ความคาดหวังในด้านการบริการ |
Issue Date: | 2559 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษา เรื่อง คุณสมบัติส่วนบุคคล จิตวิทยาตลาดบริการ และภาพลักษณ์ ที่ส่งผลต่อความคาดหวังในด้านการบริการของร้านอาหาร ในเขตกรุงเทพมหานคร มีการกำหนดวัตถุประสงค์ของการวิจัย คือ (1)เพื่อศึกษาปัจจัยทางด้านคุณสมบัติส่วนบุคคล ที่ส่งผลต่อความคาดหวังในด้านการบริการของร้านอาหาร ในเขตกรุงเทพมหานคร (2)เพื่อศึกษาปัจจัยทางด้านจิตวิทยาตลาดบริการที่ส่งผลต่อความคาดหวังในด้านการบริการของร้านอาหาร ในเขตกรุงเทพมหานคร (3) เพื่อศึกษาภาพลักษณ์ของร้านอาหารในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ส่งผลต่อความคาดหวังในด้านการบริการของร้านอาหาร ในเขตกรุงเทพมหานคร และมีการกำหนดสมมติฐาน คือ (1) คุณสมบัติส่วนบุคคลที่แตกต่างกัน มีผลต่อความคาดหวังในด้านการบริการของร้านอาหาร ในเขตกรุงเทพมหานครที่แตกต่างกัน (2) จิตวิทยาตลาดบริการ มีอิทธิพลต่อความคาดหวังที่มีต่อการบริการของร้านอาหารในเขตกรุงเทพมหานคร (3) ภาพลักษณ์ของร้านอาหารในเขตกรุงเทพมหานคร มีอิทธิพลต่อความคาดหวังที่มีต่อการบริการของร้านอาหารในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัยเพื่อนำไปเก็บข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างที่เป็นประชาชนในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้ค่าสถิติร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสถิติ t-test ค่า ANOVA และค่า Multiple Regression ผลการศึกษา พบว่า
ปัจจัยทางด้านสถานภาพ ได้แก่ เพศ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้ ลักษณะที่พักอาศัย ไม่มีนัยสำคัญทางสถิติมากกว่า 0.05 ส่วนปัจจัยทางด้านแรงจูงใจ มีอิทธิพลต่อความคาดหวังที่มีต่อการบริการของร้านอาหาร และด้านการบริหารจัดการ ด้านบรรยากาศของร้าน สถานที่ ด้านการบริการ ด้านบุคลากร และด้านราคา มีอิทธิพลต่อความคาดหวังที่มีต่อการบริการของร้านอาหาร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 In this research has studied about personal qualifications, marketing psychological service, and image, which have an effect on expectation of restaurant service in Bangkok, Thailand. The objectives of research were specified; (1) to study factors of personal qualifications that have an effect on expectation of restaurants service in Bangkok, Thailand (2) to study factors of marketing psychological service that have an effect on expectation of restaurants service in Bangkok, Thailand (3) to study image of the restaurants in Bangkok that have an effect on expectation of restaurants service in Bangkok, Thailand. Moreover, hypothesises were specified; (1) different personality qualifications which have effect on expectation of restaurants service in Bangkok, Thailand (2) marketing psychological service influences in expectation of restaurants service in Bangkok, Thailand (3) image of the restaurants in Bangkok influences in expectation of restaurants service in Bangkok, Thailand. This research used questionnaire as the tools for collecting data from sample (400 residential people in Bangkok). Statistics has applied including percentage, frequency, mean, standard deviation, t-test, Anova and Multiple Regression.
According to result, factors of status are gender, age, status, education, career, income and quality of residences. with a statistical non-significance of 0.05. Factors of motivation have an influence in expectation of restaurant service, restaurant management. Environment, location, service, personnel and price influence |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557 |
Advisor(s): | สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1839 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|