DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1702

Title: แผนพัฒนาคุณภาพบุคลากรและจัดตั้งลีกบาสเกตบอลอาชีพในประเทศไทย ภายใต้ชื่อThailand National Basketball League
Other Titles: Personnel Quality Development Plan and Professional Basketball League Foundation in Thailand under the Name of Thailand National Basketball League
Authors: ภูธิณัฐศ์ รัตนวิริยะชัย
Keywords: ปัจจัยทางการตลาด
ปัจจัยด้านการพัฒนาบุคคลากร
ปัจจัยทัศนคติผู้บริโภค
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการพัฒนาบุคลากรและปัจจัยทางการตลาดมีความสัมพันธ์กับการจัดตั้งลีกบาสเก็ตบอลอาชีพในประเทศไทย ภายใต้ชื่อThailand National Basketball League โดยการเก็บข้อมูลโดยการแจกแบบสอบถามจำนวน 385 ชุดประชากรที่ใช้ในวิจัยนี้ คือ ประชากรทั้งเพศชาย และเพศหญิง อายุ 15 ปี ขึ้นไป ในเขตกรุงเทพมหานคร เป็นเพศชาย จำนวน 257 คน คิดเป็นร้อยละ 66.8 เพศหญิง จำนวน 128 คน คิดเป็นร้อยละ 33.2 อายุพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามมีอายุระหว่าง 26-35ปี จำนวน 182 คน คิดเป็นร้อยละ 47.3 ระดับการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามมีระดับการศึกษาปริญญาตรี จำนวน 252 คน คิดเป็นร้อยละ 65.5 รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ผู้ตอบแบบสอบถามมีรายได้เฉลี่ยระหว่าง10,001-20,000 บาท จำนวน 205 คน คิดเป็นร้อยละ 53.2 ความถี่ในการติดตามข่าวสารเกี่ยวกีบกีฬาบาสเก็ตบอล ผู้ตอบแบบสอบถามติดตามข่าวสาร 1-3 ครั้งต่อสัปดาห์ จำนวน 145 คน คิดเป็นร้อยละ 37.7 ช่องทางการรับข่าวสาร ผู้ตอบแบบสอบถามช่องทางการรับข่าวสารผ่านทางอินเตอร์เน็ต จำนวน 159 คน คิดเป็นร้อยละ 41.3 ช่องทางการจัดจำหน่ายบัตร ผู้ตอบแบบสอบถามช่องทางการจัดจำหน่ายบัตรผ่านทางออนไลน์ จำนวน 209 คน คิดเป็นร้อยละ 54.3 แสดงให้เห็นว่าผู้ตอบแบบสอบถามมีปัจจัยด้านการพัฒนาบุคคลากร ปัจจัยทัศนคติของผู้บริโภค ปัจจัยทางการตลาด ต่อการจัดตั้งลีกบาสเก็ตบอลในประเทศไทยในระดับมาก สมมติฐานพบว่าการพัฒนาบุคลากรมีความ และปัจจัยทางการตลาดมีความสัมพันธ์ทัศนคติของผู้บริโภคต่อกับการจัดตั้งลีกบาสเก็ตบอลในประเทศไทย ภายใต้ชื่อThailand National Basketball League ผู้วิจัยจึงสรุปได้ว่าปัจจัยด้านบุคคลากรและปัจจัยทางการตลาดมีผลต่อการจัดตั้งลีกบาสเก็ตบอลในประเทศไทย
The research objective was to study personnel development and marketing factors related to professional basketball league foundation in Thailand under the name of Thailand National Basketball League. The data collecting instrument was a questionnaire (385 copies). The research population included both male and female aged 15 years old or higher in Bangkok. The number of male and female participants were 257(66.8%) and 128(33.2%), respectively. The age ranged from 26 to 35 years old among 182(47.3%) participants. The education level among 252(65.5%) participants was bachelor’s degree. The average salary per month among 205(53.2%) participants ranged from 10,001 to 20,000 Baht. The frequency of being updated on basketball news among 145(37.7%) participants was 1 to 3 times per week. The updates channel among 159(41.3%) participants was via Internet. The ticketing channel opted among 209(54.3%) participants was online. The data demonstrated that the participants had a personnel development factor, a consumers’ attitude factor, and a marketing factor towards basketball league foundation in Thailand significantly. The hypothesis found that personnel development and marketing factors had the connection with consumers’ attitude towards basketball league foundation in Thailand under the name of Thailand National Basketball League. In conclusion, the personnel factor and the marketing factor affected basketball league foundation in Thailand.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ปีเตอร์ กัน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1702
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
bhurinat_rath.pdf5.27 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback