DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1700

Title: โครงการจัดตั้ง ด็อกทาวน์ รีสอร์ท
Other Titles: The project of Dog Town Resort
Authors: สุรีรัตน์ แซ่จง
Keywords: ด็อกทาวน์ รีสอร์ท
นักท่องเที่ยว
ระยอง
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในโครงการจัดตั้ง Dog Town Resort โดยใช้การศึกษาวิจัยเชิงปริมาณ การใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงสำรวจ และการศึกษาวิจัยเชิงคุณภาพ การศึกษาข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึกจากผู้บริหารรีสอร์ท และการแจกแบบสอบถามกับกลุ่มเป้าหมาย โดยใช้สูตรคำนวณกลุ่มตัวอย่างแบบไม่ทราบจำนวนประชากรของ Cochran, W.G ได้ 400 คน ผลการวิเคราะห์ข้อมูลลักษณะส่วนบุคคลของกลุ่มตัวอย่างพบว่าเป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 26 – 30 ปี จบการศึกษาระดับปริญญาตรี ทำงานบริษัทเอกชน รายได้ 5,001 – 15,000 บาทต่อเดือน ด้านข้อมูลเกี่ยวกับพฤติกรรมของนักท่องเที่ยว พบว่าชอบเดินทางด้วยรถยนต์ส่วนตัว เดินทางกับเพื่อน ใช้เวลาในการมาเที่ยวช่วงวันเสาร์ – อาทิตย์ มีค่าใช้จ่ายประมาณ 3,001- 4,500 บาทต่อครั้ง สนใจข้อมูลข่าวสารทางอินเตอร์เน็ต ส่วนใหญ่เลี้ยงสุนัข 1 ตัว น้ำหนัก 11 – 25 กิโลกรัม ด้านปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจในการเลือกใช้บริการที่พักรีสอร์ทในจังหวัดระยอง ในด้านราคาจะให้ความสำคัญในเรื่องของการแสดงราคาค่าบริการที่มีความชัดเจน ด้านคมนาคมจะให้ความสำคัญในเรื่องของความสะดวกสบายในการเดินทาง ด้านการส่งเสริมการตลาดจะให้ความสำคัญในเรื่องของการอัพเดทข้อมูลให้เป็นปัจจุบันอยู่ตลอดเวลา ด้านบุคลากรจะให้ความสำคัญในเรื่องของความเป็นมิตรและความสุภาพของพนักงาน ด้านลักษณะทางกายภาพจะให้ความสำคัญในเรื่องของป้ายบอกชื่อสถานที่และข้อมูลของสถานที่ และด้านกระบวนการให้บริการจะให้ความสำคัญในเรื่องของความปลอดภัย
The objective of this research is to investigate the possibility of starting a Dog Town resort business project. Both quantitative and qualitative research methods were employed. For the quantitative part, data was collected using a survey and Cochran WG. Statistical Methods was used to get a sample of 400 people. For the qualitative part, data was collected using in-depth interviews with resort management. The results reveal that the respondents are mainly female, at the age between 26 and 30 years old, holding bachelor’s degrees. They work for private companies, with a salary from 5,001-15,000 baht per month. In terms of tourist behaviors, they prefer to travel by car with friends during the weekends and spend approximately 3,001-4,500 baht per trip. They are interested in information from the Internet. Most of them have one dog weighing 11-25 kilograms. Their satisfaction of resort business in Rayong Province include the following factors: the factor in prices is clear service fees; the factor in transportation is convenience; the factor in marketing promotion is updated information; the factor in personnel is staff’s friendliness and politeness; the factor in physical aspects is signs and information about each tourist attraction; and the factor in service process is safely.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาบริหารธุรกิจบังเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยา มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): จุฑา เทียนไท
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1700
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
surerat_zeaj.pdf6.5 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback