DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1668

Title: แผนธุรกิจ “ร้านบิ้วตี้ ฟูล ช็อป”
Other Titles: Business plan for “Beauty Full Shop”
Authors: กัญญาณัฐ คุ้ยกระบวน
Keywords: แผนธุรกิจ
ร้านบิ้วตี้ ฟูล ช็อป
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจนี้ มีวัตถุประสงค์ คือ 1) เพื่อให้ความสะดวกสบายแก่ผู้ที่รักสุขภาพและดูแลตัวเอง เข้ามาซื้อผลิตภัณฑ์ในพื้นที่เขตชุมชนใกล้บ้าน 2) เพื่อให้ผู้คนหันมารักสุขภาพและดูแลตัวเองมากขึ้นโดยการรับประทานอาหารเสริมและใช้เครื่องสำอาง และ 3) เพื่อตอบสนองความต้องการของผู้บริโภค โดยการคัดสรรสินค้าที่มีคุณภาพและมีความหลากหลาย ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้มีการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และ อุปสรรค ของธุรกิจ รวมทั้งการวิเคราะห์ความเสี่ยง และ ความได้เปรียบในการแข่งขัน นอกจากนี้ ได้มีการทำวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้วิธีการสำรวจ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคในบริเวณ ชุมชนวัดเกาะ - เพิ่มสินเขตสายไหม จังหวัดปทุมธานี จำนวน 200 คน ทั้งที่เคยซื้อ หรือ ไม่เคยซื้อสินค้า โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล และ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ผลการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และ อุปสรรค พบว่า คุณภาพของสินค้า และความหลากหลายของผลิตภัณฑ์ เป็นจุดแข็งที่สำคัญ ในขณะที่ จุดอ่อน คือ การลงทุนที่ค่อนข้างสูง โอกาส คือ การเติบโตในทางการตลาดเรื่องอุตสาหกรรมความงามและ อุปสรรค คือ ร้านค้าประเภทเดียวกันเกิดขึ้นอีก ทำให้มีการแข่งขันที่สูง ทั้งนี้ความได้เปรียบในการแข่งขัน ได้แก่ คุณภาพของผลิตภัณฑ์ ความหลากหลายในผลิตภัณฑ์ และ ราคาในการจัดจำหน่าย สำหรับผลการวิจัยตลาด พบว่า ประชาชนส่วนใหญ่ให้ความสำคัญกับการซื้อผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางและอาหารเสริม เกี่ยวกับคุณภาพ ราคานั้นเหมาะสมกับคุณภาพ ที่ตั้งของร้านเดินทางไปสะดวก มีของแถม การบริการที่สุภาพของพนักงาน และสุดท้าย ความสวยงามในการตกแต่งร้าน การลงทุนในการจำหน่ายเครื่องสำอางและอาหารเสริม ร้านบิ้วตี้ฟูลช็อป นี้ ต้องใช้การลงทุนประมาณ 480,000 บาท โดยมีอัตราผลตอบแทนการลงทุน NPV เท่ากับ 285,827.27 บาท คิดเป็นอัตราผลตอบแทน IRR เท่ากับ 67 เปอร์เซ็นต์ของโครงการ และ ระยะเวลาคืนทุน 1 ปี 6 เดือน
The objectives of this business plan were 1) to provide the convenience to health caretaker and self-taking care to purchase the products in nearby community 2) to allow the people become to take care their health and self-taking care by using supplementary food and cosmetics and 3) to respond the customers need by selecting the qualified product with variety. This business plan performed analysis of strong and weak points, opportunity and obstacle as well as risk analysis and competitive advantage. Furthermore, this research was performed as quantitative research by survey. The populations used were 200 consumers in Wat Koh Permsin community, Sai Mai District, Phatumthani Province who have bought and never bought the products by using questionnaire in data collection and statistics used in analysis including frequency and percentage. The analysis of strong and weak points, opportunity and obstacle found that product quality and variety of product were crucial strong point while the weak points were high cost of investment, the opportunity was the growth of market in cosmetic industry and the obstacle was the born of shop in the same kind of products which result of high competition. The competitive advantages included product quality, product variety and pricing. The market research revealed that the most people emphasized on purchasing of cosmetics and supplementary food in areas of the reasonable price with quality, location, giveaway, polite service as well as shop decoration. The investment in selling of cosmetics and supplementary foods for Beautiful Shop required budget of 480,000 Baht with NPV of 285,827.27 Baht which equaled to IRR of 67% of project with payback period of 1.5 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1668
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanyanat_kuik.pdf4.42 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback