DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1662

Title: ความคาดหวังในสินค้าและกิจกรรมส่งเสริมการขายที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าเสื้อผ้าแฟชั่นและเครื่องประดับผ่านอินเทอร์เน็ตของประชากรในเขตอำเภอเมืองและอำเภอวิเศษชัยชาญ จังหวัดอ่างทอง
Other Titles: The expectation on garment and accessory products together with sales promotion via e-commerce that will effect with buying decision among a population in Angthong especially in Mueng and Wisetchaichan districts.
Authors: ชุติมา มีสกุล
Keywords: ความคาดหวัง
การตัดสินใจซื้อ
เสื้อผ้าแฟชั่น/เครื่องประดับ
อินเทอร์เน็ต
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเรื่องความคาดหวังในสินค้าและกิจกรรมส่งเสริมการขายที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าเสื้อผ้าแฟชั่นและเครื่องประดับผ่านอินเทอร์เน็ตของประชากรในเขตอำเภอเมืองและอำเภอวิเศษชัยชาญ จังหวัดอ่างทอง กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ คนวัยทำงานนักเรียนและนักศึกษาเพศหญิงที่เคยสั่งซื้อเสื้อผ้าผ่านช่องทางออนไลน์ในเขตอำเภอเมืองและอำเภอวิเศษชัยชาญ จังหวัดอ่างทอง จำนวน 500 คน โดยใช้วิธีสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม ซึ่งมีความน่าเชื่อถือของความคาดหวังในเสื้อผ้าแฟชั่นและเครื่องประดับผ่านอินเทอร์เน็ต เท่ากับ 0.800 และความเชื่อมั่นของการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นและเครื่องประดับผ่านอินเทอร์เน็ต เท่ากับ 0.801 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่และค่าร้อยละ สถิติเชิงอ้างอิง ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติระดับ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีความคาดหวังใน เสื้อผ้าแฟชั่นและเครื่องประดับผ่านอินเทอร์เน็ตโดยรวมอยู่ในระดับมาก และความคาดหวังต่อกิจกรรมส่งเสริม การขายในภาพรวมอยู่ในระดับมากเช่นกัน โดยมีความคาดหวังต่อกิจกรรมส่งเสริมการขายมากที่สุดการใช้สื่อ โฆษณาประชาสัมพันธ์แจ้งรายการโปรโมชั่น SMS / Line Application / Email / Facebook เพื่อสร้าง ความสนใจให้กับลูกค้า และผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความคาดหวังในสินค้าและกิจกรรมส่งเสริมการขาย ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแฟชั่นและเครื่องประดับผ่านอินเทอร์เน็ต อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05
This study aims at investigating the expectations in product and promotional events that influence the decision to buy fashionable clothing and jewelry through the Internet of population in the Muang and Wisetchaichan Districts, Angthong Province. The samples consisted of female working people and students who had purchased clothes through online channels in the Muang and Wisetchaichan Districts, Angthong Province. 500 participants were surveyed by using the Purposive Sampling method. A questionnaire was used in the study, with the reliability of expectations in fashionable clothes and jewelry through the Internet at 0.800; confidence to buy clothes and jewelry through the Internet at 0.801. The statistics used for data analysis were Descriptive Statistics, including Frequency and Percentage. The Inferential Statistics were Multiple Regression with the statistical significance at level 0.05. The result found that the respondents expected in the online fashionable clothes and jewelry, in overall, at a high level. Expectations on sales promotional activities, in overall, were at a high level as well. To spread the sales promotion news, SMS, Line Application, Email, Facebook were used to attract customers’ interest. The hypothesis testing found that expectations on industry's products and sales promotions affected the decisions to purchase fashionable clothes and jewelry through the Internet, with the statistical significance at level 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): สุคนธ์ทิพย์ รัตนภูพันธ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1662
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chutima_mesa.pdf3.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback