DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1661

Title: พฤติกรรมผู้บริโภคที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้ห้องบันทึกเสียงสร้างมูลค่าสำหรับมัลติมีเดียและงานตัดต่อ
Other Titles: Consumer behavior affect the decision to create value for the multimedia recording and editing
Authors: อภิวิทย์ ยั่งยืนสถาพร
Keywords: พฤติกรรมของผู้บริโภค
ห้องบันทึกเสียง
มัลติมีเดีย
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาพฤติกรรมของลูกค้าในการใช้ห้องบันทึกเสียง และเพื่อศึกษาความเป็นไปได้ของธุรกิจและการตลาดด้านสื่อมัลติมีเดีย ประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ประชากรที่ใช้บริการห้องบันทึกเสียง ในเขตกรุงเทพมหานคร ซึ่งไม่ทราบจำนวนแน่นอน ผู้ศึกษาได้การคำนวณหาขนาดตัวอย่างเท่ากับ 400 คนการสุ่มตัวอย่างสำหรับการวิจัยครั้งนี้จะใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน โดยเรียงลำดับเป็น 2 ขั้นตอนดังนี้ ขั้นตอนที่ 1 วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง และ ขั้นตอนที่ 2 วิธีการสุ่มตัวอย่างโดยใช้ความสะดวก ในการศึกษาวิจัยในครั้งนี้ผู้วิจัยจะใช้แบบสอบถาม ในการเก็บรวบรวมข้อมูล โดยสร้างให้สอดคล้องกับวัตถุประสงค์ของการวิจัย ทฤษฎีที่เกี่ยวข้อง ซึ่งแบ่งออกเป็นแต่ละส่วนดังนี้ ส่วนที่ 1. ข้อมูลทั่วไป ของผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนที่ 2. พฤติกรรมใช้บริการห้องบันทึกเสียง ส่วนที่ 3. ส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อห้องบันทึกเสียงสร้างมูลค่าสำหรับมัลติมีเดียและงานตัดต่อ การเก็บรวบรวมข้อมูลจากแบบสอบถาม สามารถวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าความถี่ และร้อยล่ะของสถานภาพผู้ตอบแบบสอบถามและข้อมูลด้านพฤติกรรม ส่วนวิเคราะห์ข้อมูลส่วนประสมทางการตลาดใช้ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลของกลุ่มตัวอย่าง พบว่า เพศส่วนใหญ่หญิง อายุ 31-40ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้ต่อเดือน 10,000 - 20,000 บาท ข้อมูลเกี่ยวกับพฤติกรรมของลูกค้าในการใช้ห้องบันทึกเสียงพบว่าบุคคลที่อิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการตนเอง ความถี่ในการบริการต่อเดือน 1 ครั้งต่อเดือน ค่าใช้จ่ายเฉลี่ยต่อครั้งในการบริการ 10,001 - 15,000 บาท ช่วงเวลาในการบริการช่วงเช้า และเหตุผลที่ใช้บริการห้องบันทึกเสียงใช้บริการเพื่อต้องการมีทักษะทางด้านการร้องเพลงเพิ่มขึ้น ความคิดเห็นที่มีต่อส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อพฤติกรรมของผู้บริโภคใช้ห้องบันทึกเสียงสร้างมูลค่าสำหรับมัลติมีเดียและงานตัดต่อ ด้านการส่งเสริมการตลาด ค่ารวมอยู่ในระดับมาก ให้ความสำคัญมากที่สุด ในเรื่อง มีการโฆษณาร้านทาง Website, ทางสังคมออนไลท์ เช่น Facebook อยู่ในระดับมากที่สุด ด้านราคา ค่ารวมอยู่ในระดับมาก ให้ความสำคัญมากที่สุดในเรื่อง ราคาแบบคิดโดยรวมทั้ง Project อยู่ในระดับมาก ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ค่ารวมอยู่ในระดับมาก ให้ความสำคัญมากที่สุดในเรื่อง ที่ตั้งของห้องบันทึกเสียงมีเหมาะสมในเดินทาง อยู่ในระดับมาก ด้านบุคคล ค่ารวมอยู่ในระดับมาก ให้ความสำคัญมากที่สุดในเรื่อง วิศวะกรเสียง มีความเชี่ยวชาญในด้านบันทึกเสียง อยู่ในระดับมาก ด้านผลิตภัณฑ์ ค่ารวมอยู่ในระดับมาก มี ให้ความสำคัญมากที่สุดในเรื่อง ข้อมูลเสียงที่พร้อมใช้ อยู่ในระดับมาก ด้านการนำเสนอลักษณะทางกายภาพ ค่ารวมอยู่ในระดับมาก ให้ความสำคัญมากที่สุดในเรื่อง มีมุมพักผ่อนระหว่างรอบันทึกเสียง อยู่ในระดับมาก ด้านกระบวนการ ค่ารวมอยู่ในระดับปานกลาง ให้ความสำคัญมากที่สุดในเรื่อง มีการให้บริการที่มีมาตรฐานและรวดเร็ว อยู่ในระดับมาก
The objective of this study To study the behavior of customers in the recording studio. And to study the feasibility of the business and marketing side of the media. The population in this study is a population-based recording studio. In Bangkok The exact number is unknown The study had a sample size of 400 was calculated for the sample for this study will use multi-stage random sampling method. By sorted into two steps: Step one specific sampling and the second step using a sampling method. In this study, researchers used questionnaires. In data collection By creating a line with the objectives of the research. Related Theory Each section is divided into the following sections: 1. Overview 2. The behavior of the respondents use the studio to record the 3. Marketing Mix affecting value creation for multimedia recording and editing. to collect information from questionnaires. Data can be analyzed using the frequency. And the percentage of respondents status and behavioral data. The data were analyzed using the marketing mix. And standard deviation The study found that Individual samples were mostly males aged 31-40 years, single-level degree. Private Employees And monthly income 10,000-20,000 baht Information about customer behavior in the recording studio, found that individuals use their influence decisions. The frequency of service per month, one time per month. The average cost per service of 10001-15000 baht during the morning service. And why customers want to use a recording studio singing skills increase. Comments on the marketing mix that influence the behavior of consumers to create value for the multimedia recording and editing. The marketing promotion Included in the many levels The most important matter. Stores are advertising the website, social online services such as Facebook in the price charged at a high level. The most important matter. Price is determined by the Project at a high level. The distribution channels Included in the many levels The most important matter. The establishment of a proper studio to record the trip. In much the person is charged at a high level. For most of the sound engineers with expertise in the field of recording. At a high level Products Included in the class is very important in the novel. Audio data available At a high level The presentation of the physical characteristics Included in the many levels The most important matter. The rest are awaiting the recording. At a high level The process Total cost is moderate The most important matter. Are available with standard and fast. At a high level
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- สาขาการจัดการสาระและการสร้างคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ปีเตอร์ กัน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1661
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
apitvit_youn.pdf5.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback