DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1642

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจอาบน้ำ-ตัดแต่งขนสุนัข Delivery: YO YO PETS & DELIVERY
Other Titles: Delivery dog grooming business establishment project: Yo Yo Pets & Delivery
Authors: พสุสรณ์ สกุลทอง
Keywords: Delivery
ตัดแต่งขนสุนัข
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคในการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านอาบน้ำ-ตัดแต่งขนสุนัขใน อำเภอลำลูกกา จังหวัดปทุมธานี ผู้ศึกษามีความสนใจธุรกิจการให้บริการอาบน้ำ-ตัดแต่งขนสำหรับสุนัขทั้งแบบในและ นอกสถานที่แบบรถบริการเคลื่อนที่ พบว่าในปัจจุบันมีร้านอาบน้ำ-ตัดแต่งขนสุนัขตั้งอยู่กับที่โดยที่ลูกค้าจะต้องเดินทางไปใช้บริการที่ร้านด้วยตนเอง ผู้ศึกษาจึงเล็งเห็นว่าธุรกิจสามารถที่จะพัฒนาให้เพิ่มคุณค่าและสามารถให้บริการที่เหนือกว่า สามารถตอบสนองต่อความพึงพอใจของลูกค้าได้เป็นอย่างดี และเป็นการเพิ่มทางเลือกให้กับผู้ใช้บริการมากขึ้น จากการวิเคราะห์ข้อมูลจากเพศหญิง ร้อยละ 64.24 จำนวน 273 คน เป็นเพศชายร้อยละ 35.76 จำนวน 152 คน พฤติกรรมในการใช้บริการร้านอาบน้ำ-ตัดแต่งขนสุนัข จะนำสุนัขไปใช้บริการเฉลี่ยเดือนละ 1 ครั้ง และสัปดาห์ละ 1 ครั้งตามลำดับ และจะไปใช้บริการในวันเสาร์ และ วันอาทิตย์ เป็นส่วนใหญ่ ค่าใช้จ่ายต่อเดือนที่จะต้องจ่ายสำหรับสุนัขต่อเดือนอยู่ที่ 500-1,000 บาท วัตถุประสงค์สำหรับการใช้บริการเพื่อดูแลความสะอาดและสุขภาพของสุนัข สำหรับเหตุผลที่จะเลือกใช้บริการอาบน้ำ-ตัดขนสุนัขแบบ Delivery มากที่สุด คือ สะดวก ประหยัดเวลา และไม่ต้องไปนั่งรอที่ร้านเป็นเวลานานๆ ปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการร้านอาบน้ำ-ตัดแต่งขนสุนัขโดยมีความคิดเห็นที่มีต่อปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกใช้บริการร้านอาบน้ำ-ตัดแต่งขนสุนัขด้านผลิตภัณฑ์ พบว่า การให้บริการของพนักงานเป็นสิ่งสำคัญ รวมถึงต้องมีบริการที่มีมาตรฐานและครบวงจร ในด้านของราคาจะต้องมีค่าบริการเหมาะสมกับบริการที่ได้รับ และต้องมีป้ายแสดงราคาค่าบริการบอกให้ทราบอย่างชัดเจน ในด้านช่องทางจัดจำหน่าย จะต้องอยู่ใกล้กับที่พักอาศัย/ที่ทำงาน มีที่จอดรถสะดวกสบาย สำหรับด้านการส่งเสริมการตลาดเห็นว่าส่วนลดสำหรับลูกค้าแบบสมาชิกรายเดือน และป้ายโฆษณาหน้าร้านเป็นสิ่งสำคัญ คำสำคัญ: การจัดส่ง, ผู้บริโภค, สัตว์เลี้ยง, งานอดิเรก
This independent study purposed to study consumer behavior in decision making in decision making of selecting dog grooming shop services in Lamlukka District, Patumthani Province. The author was interested in dog grooming services business both in-place and on-site by mobile service vehicle. Currently, it was found that most of dog grooming shops are fixed and the customer must travel to take the services by self. The author has foreseen that the business could be developed to increase the value and the outclassed services could be offered and well response to customer’s satisfaction as well as to increase options for customers. The analysis of data derived from 273 females (64.24%) and 152 males (35.76%) in the field of dog grooming services use behavior, it indicated that their dogs was served averagely once a month and once a week, respectively, and mostly come in Saturday and Sunday. The monthly cost for the dog was ranged in 500-1,000 Baht, the objective was for cleanness and healthiness of the dog and the most important reason for selecting delivery dog grooming service was convenience, timesaving and do not have to spend a long time for waiting at shop. The factors affecting the decision making in selecting dog grooming shop, in the field of product, it was found that the importance was how staff provides service, included with complete and standardized services. The price must be suitable with obtained services and the notice board must show the price clearly. For the field of distribution channel, the location must close to residence of workplace and provided with convenient car park. In the field of marketing promotion, it was found that the discount for monthly member should be offered and the advertisement at the shop front is important. Keywords: Delivery, Consumer, Pets, Hobby
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการสาระและการสร้างคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1642
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pasusorn_saku.pdf3.09 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback