DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1624

Title: แผนธุรกิจศูนย์บริการล้างรถยนต์ Claenwork@39
Other Titles: Business Plane for Cleanwork@39 Car Care
Authors: ภัทราวดี ภูมี
Keywords: ดูแลรักษารถยนต์
ธุรกิจบริการ
การตลาดบริการ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจศูนย์บริการดูแลรักษารถยนต์ CleanWork@39 เป็นการพัฒนาธุรกิจเพื่อต่อยอดจากธุรกิจเดิม ซึ่งแนวคิดที่จะเริ่มขยายธุรกิจนี้มาจากอุปสงค์ในด้านการบริการของลูกค้ามีมากขึ้น บวกกับคู่แข่งขันที่มีมากขึ้นในธุรกิจศูนย์บริการดูแลรักษารถยนต์ โดย CleanWork@39 มีการลงทุนในการขยายธุรกิจครั้งนี้โดยเน้นที่การให้บริการถึงที่ (Delivery) และมีการลงทุนในเทคโนโลยีการล้างรถเพิ่มเติมเพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้า นอกจากนี้ยังสามารถที่ขยายฐานลูกค้าเพิ่มเติมได้ในการลงทุนครั้งนี้ โดยในการจัดทำแผนธุรกิจครั้งนี้ทาง CleanWork@39 ได้มีการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจภายในและภายนอก จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาสและอุปสรรคทางธุรกิจ นอกจากนี้ยังใช้แบบสอบถามเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างซึ่งเป็นกลุ่มเป้าหมายในการให้บริการของ CleanWork@39 จำนวน 200 คน ผลการศึกษาพบว่า CleanWork@39 มีความได้เปรียบจากการลงทุนในการบริการเสริมครั้งนี้คือ สามารถให้บริการเข้าถึงกลุ่มลูกค้าเป้าหมายหลักและรองอย่างรวดเร็ว นอกจากนี้ยังมีมาตรฐานในการให้บริการล้างรถลูกค้าดีพอๆกันกับหน้าร้านของ CleanWork@39 กลยุทธ์ของธุรกิจ CleanWork@39 คือกลยุทธ์สร้างความแตกต่าง ซึ่งจะทำให้ได้เปรียบคู่แข่งและสามารถดึงดูดลูกค้าได้ ด้านการตลาด CleanWork@39 มีกลุ่มลูกค้าเป้าหมายหลักคือ ผู้ที่ไม่มีเวลาเข้ารับบริการคาร์แคร์ จะมีรายได้เฉลี่ยของกลุ่มลูกค้าเป้าหมายอยู่ที่ 20,001-25,000 บาท และมีอายุระหว่าง 21 – 30 ปี โครงการนี่ใช้เงินลงทุนในการขยายธุรกิจ CleanWork@39 โดยประมาณ 1,410,000 บาท โดยเป็นเงินลงทุนของตนเองไม่มีการกู้ยืม คาดว่าธุรกิจนี้จะมีระยะเวลาคืนทุนประมาณ 2 ปี 3 เดือน และมีผลตอบแทน IRR ของธุรกิจอยู่ที่ 33% มูลค่าของเงินสุทธิ NPV = 916,634 บาท
Car care services’ business plan of CleanWork @ 39 is the development of the existing business. The idea for expanding this business comes from an increase in customer demand. Additionally, there are so many competitors who gradually enter into the car care business. However, CleanWork @ 39 tries to expand this business by focusing on providing delivery services and investing in technology for car washing in order to respond customer’s need. It is also possible to further expand its customer base in this investment. In this way, the business plan of CleanWork @ 39 has analyzed the business environment, internal and external factors, strengths, weaknesses, opportunities and threats of business. Besides, it is used questionnaires to collect data from a sample with 200 students. The results showed that CleanWork @ 39 has the advantage of investing in term of service since they can quickly provide the service to both primary and secondary targets. In addition, its service has the standard in providing excellent car washing to the customers as well as the storefront of CleanWork @ 39. The business strategies of CleanWork @ 39 is the differentiation. This will provide the competitive advantage and attract customers. For Marketing, the main target of CleanWork @39 is people who don’t have time to use car care service. Also, the average income for the target group is around 20,000-25,000 baht and aged between 21 - 30 years. The investment cost of CleanWork @ 39 expansions is approximately 1,410,000 baht. This amount is not from any borrowing. Moreover, this business is expected to have a payback period around 2 year and 3 months. And, the IRR is at 33% and the net value of the NPV is 916,634 baht respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)-สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): กฤติกา ลิ้มลาวัลย์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1624
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phattrawadee_pume.pdf4.75 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback