DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1622

Title: แผนธุรกิจ แบรนด์เสื้อผ้าเครื่องแต่งกายสำหรับสุภาพสตรี (24/7)
Other Titles: Business plan for fashion brand (24/7)
Authors: พรภัสสร ศรีละมุล
Keywords: เครื่องแต่งกาย
สุภาพสตรี
วัยทำงาน
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การทำแผนธุรกิจครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาและค้นคว้าข้อมูลก่อนการทำธุรกิจ เพื่อ เป็น ส่วนประกอบก่อนการตัดสินใจก่อนเริ่มธุรกิจ ซึ่งเป็นสิ่งที่เป็นประโยชน์ต่อธุรกิจและการดำเนิน ธุรกิจ แผนธุรกิจเป็นการศึกษาหาข้อมูลและวิเคราะห์ข้อมูลเกี่ยวกับสิ่งที่ต้องการจะทำ ซึ่งการทำ แผนจะเป็นตัวบ่งชี้ถึงกรอบและเป้าหมายที่มีความชัดเจน นำพาไปถึงการวางแผนการปฏบัติงานด้าน ต่างๆซึ่ง การหาข้อมูลเพื่อนำมาวิเคราะห์นั้นเริ่มต้นจาก การวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ พันธกิจและ เป้าหมาย การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายในและภายนอก การวิเคราะห์ตลาดคู่แข่งขัน รวมไปถึงการ วิเคราะห์เปรียบเทียบจุดแข็งจุดอ่อน ของสภาพทางธุรกิจ และ สภาพทางการเงิน ซึ่ง การทำแผนธุรกิจ นั้นจะครอบคลุมข้อมูลในทุกด้าน และการวิเคราะห์ในแต่ละจุดจะทำเห็นถึงข้อบก พร่องต่างๆและวิธีการ วางแผนให้เหมาะสม โดยศึกษาจากพฤติกรรมของผู้บริโภคร่วมด้วยเพื่อให้ได้ ข้อมูลที่มีความเที่ยงตรงและ ทำให้สามารถวางแผนได้ตรงตามเป้าหมาย ซึ่งการวางแผนเหล่านี้จะเป็น ตัวบ่งชี้ว่าแผนธุรกิจนี้มีความเป็นไปได้และมีความน่าลงทุนหรือไม่อย่างไร แผนธุรกิจครั้งนี้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจเกี่ยวกับเครื่องแต่งกายสำหรับสุภาพสตรี ซึ่งมีกลุ่มเป้า หมายหลักคือสุภาพสตรีวัยทำงาน และวัยเรียน โดยจะเน้นวัยทำงานเป็นหลักที่มีความต้องการหา เครื่องแต่งกายขนาดใหญ่สำหรับสุภาพสตรีที่เริ่มมีสรีระเปลี่ยนไปและหาเครื่องแต่งกายใส่ได้ยากเพิ่มมากขึ้น ซึ่งผู้ศึกษามองเห็นถึงช่องว่างของโอกาสในการประกอบธุรกิจ เพื่อตอบสนองกลุ่มเป้าหมาย
This Business Plan (hereinafter, called "The plan") was drafted to facilitate decision making prior to start the business. The target of this plan is to educate and research the nature of interested business and its limitation. Then, the plan will become a potential guideline to the next step. Those accumulated data will be critically analyzed. It will start with the overview of such business, including related work and target. Moreover, the component market will also be critic in order to indicate strong and weak points, business and financial condition. The plan will cover all parts of business. Analyzing in each spot helps us to indicate unsatisfied parts, then an appropriated solution could be created. Besides, consumers' behavior is another factor that help us rule the plan correctly and smoothly. The plan will demonstrate the possibility of success in this investment. This plan regards to women' apparel. The target customers are both middle-aged women and school-aged teenagers. However, our products mostly tend to satisfy working women who meet difficulties to find a perfect fit. Therefore, special-sized cloths are increasingly desired. Here is our attempt to facilitate and supply our target customers with various styles of beautiful cloths.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): วรวีร์ ภัทรวงศ์วิสูตร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1622
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pornpatsorn_sril.pdf5.82 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback