DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1594

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการทางระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์ (E-Commerce) โดยใช้บัตรเครดิตธนาคารของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Factors Influencing Purchase Decision of E-Commerce by Bank Credit Card of Consumers in Bangkok and Perimeter
Authors: ฐิติวัฒน์ เลิศทรัพย์ขจร
Keywords: การตัดสินใจซื้อ
ระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์
บัตรเครดิตธนาคาร
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาพฤติกรรมการใช้บัตรเครดิตของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลและศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการผ่านระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์ (E-Commerce) โดยใช้บัตรเครดิตธนาคาร และศึกษาเปรียบเทียบการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการผ่านระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์ (E-Commerce) โดยใช้บัตรเครดิตธนาคารของผู้บริโภคที่มีปัจจัยส่วนบุคคลต่างกันเก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 40 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.963 และแจกกับกลุ่มตัวอย่างในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลจำนวน410 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยเลขคณิต ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานโดยใช้ t-test และใช้การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-way ANOVA) ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยในการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการทางระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์ (E-Commerce) โดยใช้บัตรเครดิตธนาคารของผู้บริโภค โดยภาพรวมแต่ละด้านอยู่ในระดับมาก คือ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ ด้านการส่งเสริมการขาย และปัจจัยส่วนบุคคลกับปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการผ่านระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์ (E-Commerce) โดยใช้บัตรเครดิตธนาคาร แตกต่างกัน 2 ปัจจัย ได้แก่ เพศ พบว่าเพศชายให้ระดับความสำคัญในการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการมากกว่าเพศหญิง ผู้บริโภคที่มีอายุ 20-30 ปี และมากกว่า 50 ปีขึ้นไปให้ระดับความสำคัญในการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการมากกว่าช่วงอายุอื่น ผู้บริโภคที่มีระดับการศึกษาปริญญาตรี และสูงกว่าปริญญาตรีให้ระดับความสำคัญในการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการมากกว่าผู้บริโภคที่มีการศึกษาน้อยกว่าปริญญาตรี ส่วนปัจจัยด้านรายได้ต่อเดือน อาชีพไม่มีผลต่อปัจจัยในการตัดสินใจซื้อสินค้าและบริการทางระบบพาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์ (E-Commerce) โดยใช้บัตรเครดิตธนาคารของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
This purpose of this research were to study Behavior Using Credit cards of Consumers in Bangkok and perimeter, Factors Influencing Purchase decision of E-Commerce by Bank Credit Card of Consumers and to study The comparisonPurchase Decision of E-Commerce by Bank Credit Card of Consumers by personal data. The close-ended questionnaire was used to collect data with the 40 sample survey method. The confidence level is 0.963 and deal with a sample of 410 people in Bangkokand perimeter. Data was described by descriptive statistic with percentage, mean and standard deviation. The hypotheses were tested under inferential statistic with t-test and One-way ANOVA. The result of study found that the overall of purchase decision and E-Commerce Service by Bank Credit Card of Consumers was represent the high level of buying decision. To be given an important grade for four categories wereproduct, price, place, promotion, and personal data that determined purchase decision and E-Commerce Service by Bank Credit Card the different decision two factors such as Gender, found that Gender were represent higher than Female. Consumers aged 20-30 years and over 50 years were represent higher of purchase decision than over the age. Consumers who have a bachelor's degree and Postgraduate were represent higher level of purchase decision and service were represent higher than consumers with less than a bachelor's degree. The factor income per month, occupation does not determined to Purchase decision of E-Commerce by Bank Credit Card of Consumers in Bangkokand perimeter
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): สิทธิพร พิมพ์สกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1594
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thitiwat.lert.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback