DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1593

Title: บุคลิกภาพภายนอกและทักษะความรู้ความสามารถส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้ครูฝึกส่วนตัวในสถานออกกำลังกาย
Other Titles: Outside skills, Knowledge and Personality Can Affect the Decision to Use a Personal Trainer in a Gym
Authors: สิรวิชญ์ สิริศักดิ์เกษมพร
Keywords: บุคลิกภาพ
ความรู้ความสามารถ
ครูฝึกส่วนตัว
สถานออกกำลังกาย
ทักษะการฝึกสอน
การตัดสินใจ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจถึงพฤติกรรมของผู้บริโภคจากกลุ่มตัวอย่างที่ได้มีการทำแบบสอบถามถึงปัจจัยที่ผลต่อการเลือกใช้ครูฝึกส่วนตัวในสถานออกกำลังกาย โดยมุ่งหวังผลลัพธ์ที่ว่าปัจจัยอะไรที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้ครูฝึกส่วนตัว เพื่อนำผลลัพธ์ที่ได้นั้นไปวางแผนทางการตลาดเกี่ยวกับการพัฒนาธุรกิจทางด้านการออกกำลังกาย ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นกลุ่มคนที่ออกกำลังกาย โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็นกลุ่มคนที่ออกกำลังกาย เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบทดสอบที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.922 และมีการทดสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตราฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐาน คือ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่ากลุ่มตัวอย่าง 400 คน ได้ให้ความเห็นนำมาอภิปรายได้ว่า บุคลิกภาพภายนอกและทักษะความรู้ความสามารถส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้ครูฝึกส่วนตัวในสถานออกกำลังกาย ทั้งนี้โดยให้ความเห็นที่ว่าในการออกกำลังกายก็จำเป็นต้องออกกำลังกายภายในการดูแลของผู้ที่มีความความรู้เฉพาะด้านเพื่อให้เกิดความปลอดภัยและให้ได้ผลลัพธ์ที่ดียิ่งขึ้น อีกทั้งการที่ครูฝึกส่วนตัวมีบุคลิกภาพที่ดีทำให้กลุ่มตัวอย่างรู้สึกมีแรงจูงใจในการออกกำลังกายเพราะหวังว่าจะมีรูปร่างที่ดีอย่างครูฝึกส่วนตัว
This study aims to survey the behavior of the consumers from the sampling group. The questionnaire consists of questions about determining factors affecting their choices in choosing personal trainers in fitness centers. The results were then used to plan marketing campaign in developing the physical exercising business. The sampling group of 400 people was drawn from members of fitness centers using the specific sampling method. The tool in this study is a questionnaire with the reliability at 0.922 and the content validity was examined by experts. The statistics used to primarily analyze the content is descriptive statistics comprised of percentage, average and standard deviation. The inferential statistics used to test the hypothesis is complex regression analysis. The result shows that the sampling group feels personality and professional skills affect the decision in choosing personal trainers in fitness centers. They also feel personal trainers are required to supervise for the reasons of safety and better results. The good personality of the personal trainers inspires the sampling group to exercise for they wish to acquire the same good physique.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): สุคนธ์ทิพย์ รัตนภูพันธ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1593
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sirawit.siri.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback