DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1571

Title: แผนธุรกิจร้านขายอุปกรณ์กอล์ฟ
Other Titles: Business Plan for Golf Shop
Authors: ณัชชา เลิศศักดิ์ศรีสกุล
Keywords: แผนธุรกิจ
จำหน่ายอุปกรณ์กอล์ฟ
สนามไดร์ฟกอล์ฟ
ต้นทุนต่ำ
บริการ
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ และประเมินความเป็นไปได้ในการขยายธุรกิจ ซึ่งเป็นการเพิ่มช่องทางการจัดจำหน่ายจากธุรกิจเดิมที่เป็นผู้จำหน่ายปลีกและส่งอุปกรณ์กอล์ฟให้กับสนามกอล์ฟต่างๆ และธุรกิจใหม่เป็นร้านค้าปลีกในสนามไดร์ฟกอล์ฟ จากการสำรวจพบว่า มีโอกาสในการประสบความสำเร็จทางธุรกิจสูง เนื่องจากมีจุดแข็งในด้านต้นทุนสินค้าที่ต่ำกว่าคู่แข่งขัน และประสบการณ์จากธุรกิจเดิม ในปัจจุบันสนามไดร์ฟกอล์ฟหลายแห่งมีร้านจำหน่ายอุปกรณ์กอล์ฟที่มีปริมาณสินค้าน้อย จำหน่ายสินค้าในราคาสูง กลยุทธ์ทางธุรกิจร้าน Golf Time ใช้ด้านการเป็นผู้นำเรื่องต้นทุนสินค้า ด้านราคาขายเน้นการตั้งราคาเพื่อแข่งขันกับแหล่งจำหน่ายอุปกรณ์กอล์ฟอื่นๆ และการสร้างความแตกต่างในการให้บริการ เน้นการพัฒนาบุคลากรให้มีความรู้ มีทักษะ และความสามารถเป็นอย่างดีเกี่ยวกับอุปกรณ์กอล์ฟ และมุ่งเน้นด้านคุณภาพที่ดีในการให้บริการแก่ลูกค้า ด้านการตลาด ร้าน Golf Time มีกลุ่มเป้าหมายหลัก คือ กลุ่มลูกค้าที่เป็นเพศชาย ที่อยู่ในช่วงวัยทำงานเป็นหลัก ซึ่งมีรายได้ตั้งแต่ 30,000 บาทขึ้นไป โดยตำแหน่งทางการตลาดที่วางไว้ คือ มีความสะดวกครบครันในระดับปานกลาง แต่จำหน่ายสินค้าในราคาถูก ด้านการจัดการใช้แนวทางการออกแบบและพัฒนารูปแบบร้านที่เป็นมาตรฐาน เพื่อการขยายในการเปิดสาขาเพิ่มในอนาคต สำหรับการลงทุนใช้เงินลงทุน 1,006,000 บาท โดยไม่มีการกู้ยืม และมีระยะเวลาคืนทุน 2 ปี กับอีก 11 เดือน โดย IRR ของธุรกิจอยู่ที่ร้อยละ 26.48 ซึ่งสูงกว่าค่าเฉลี่ยของอัตราดอกเบี้ยเงินกู้สำหรับลูกค้ารายย่อย และมี NPV ของธุรกิจอยู่ที่ 1,536,147.27 บาท จึงสรุปได้ว่าธุรกิจนี้มีความเป็นไปได้ในการลงทุน ทั้งเพื่อผลตอบแทนและเพื่อต่อยอดขยายธุรกิจเดิม
The objective of this business plan is to analysis and assess the feasibility of expanding the business. Also, this is the way to enhancing the distribution channels of existing business that is wholesale and retail supplier of golf equipment to golf courses. It can enhance new business as a retailer in the driving range as well. The survey found that there is a high chance to succeed this business since there are strengths in product costs which is lower than competitors including high experience of existing business. However, many of the current driving ranges have golf shop with a small number of products and sell at the high price. Business strategy of Golf Time is the cost leadership strategy. In addition, they focus on setting the price to compete with other golf equipment’s shops and differentiate their services. Also, they concern on developing human resources to have the knowledge, skills and abilities as well as about golf equipment and provide the service quality to customers. For marketing, Golf Time targets the customers who are male during working age which have revenues up to THB 30,000.Golf Time sets their position as moderate standard. They sell the product at the cheap price. For management, they design and develop a standardized format stores, so that they can expand more branches in the future. The amount of investment is around 1.006 million baht without any borrowing. And, a payback period is 2 years and 11 months. The percentage of IRR for this business ia 26.48, which is higher than the average lending rates for retail customers. Also, NPV of business is at 1,536,147.27 Baht. As a result, it can conclude that there is a possibility to invest in this business to gain more return and to further expand the business
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1571
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natcha_lert.pdf2.71 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback