DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1568

Title: โครงการจัดตั้งธุรกิจ บูติค เซอร์วิสอพาร์ทเมนท์นีโอสตาร์เพื่อกลุ่มธุรกิจ SME
Other Titles: Boutique Serviced Apartments Neo Star Group for SME
Authors: ภาวิน บุญเสริมวงศ์กิจ
Keywords: เซอร์วิสอพาร์ทเมนท์
บูติค
อพาร์ทเมนท์
ส่วนประสมทางการตลาด
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาอิสระฉบับนี้เป็นการศึกษาความเป็นไปได้ของการจัดตั้ง นรสิงห์ บูติค เซอร์วิสอพาร์ทเมนท์ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินในเช่า บูติค เซอร์วิสอพาร์ทเมนท์ บริเวณมักกะสัน มีกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้เช่าอพาร์ทเมนท์บริเวณรอบๆ Airport Link ราชปรารภ จานวน 400 คน สถิติที่ใช้ คือ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ วิเคราะห์ผลโดยใช้โปรแกรมสาเร็จรูปทางสถิติ ผลจากการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง จานวน 257 คน อยู่ในช่วงอายุ 31-40 ปี สถานภาพโสด มีระดับการศึกษาปริญญาตรี ทางานบริษัท มีรายได้ต่อเดือน 25,001 – 35,000 บาท และมีวัตถุประสงค์ในการเข้าพักเพ่ือการท่องเที่ยว ลักษณะการพักอาศัยในปัจจุบันของผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่ อาศัยในห้องพักที่มีขนาด 25-29 ตารางเมตร โดยพักอาศัยคนเดียว มีระยะเวลาพักอาศัยนานกว่า 12 เดือน ด้านส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจของผู้ตอบแบบสอบถาม โดยรวมอยู่ใน ระดับมาก เรียงตามลาดับค่าเฉลี่ย ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านสถานที่ตั้ง ด้านพนักงานให้บริการ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านราคา ด้านกระบวนการบริการ และด้านส่งเสริมการขายส่วนใหญ่ ให้ความสาคัญ 3 อันดับแรก ได้แก่ ผลิตภัณฑซ์ ึ่งคือตัวอาคาร สถานที่ตั้ง และพนักงานให้บริการ ตามลาดับ ด้านปัจจัยต่างๆ ที่มีผลต่อการตัดสินใจของผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่ให้ความสาคัญ 3 อันดับแรก ได้แก่ ความเป็นส่วนตัวภายในห้องพัก สิ่งอานวยความสะดวกภายในห้องพัก มีความปลอดภัยในชีวิตและทรัพย์สิน ตามลาดับ ด้านสิ่งอานวยความสะดวกและการให้บริการต่างๆ ที่มีผลต่อการตัดสินใจของผู้ตอบ แบบสอบถาม ส่วนใหญ่ให้ความสาคัญ 5 อันดับแรก ได้แก่มีร้านสะดวกซื้อ มีสินค้าหลากหลาย  มีร้านทาผมที่มีการบริการทั้งชาย และหญิง มีแม่บ้านเข้ามาทาความสะอาด มีร้านขายกาแฟ และเครื่องดื่ม และมีพื้นที่ส่วนกลาง สาหรับพบปะเพื่อน ตามลาดับ
This independent study was to study the possibility of establishing Norasing boutique service - an apartment with an aim to study the factors that influence the decision to hire boutique serviced apartments. Makkasan area is a sample of rental apartments around the Ratchaprarop Airport Link 400 statistics used were frequency, percentage, arithmetic. The standard deviation and analyzed using statistical soft- ware. The study found that most respondents were female, a total of 257 people. In the age range 31-40 years old, single, with a degree in operations, salary per month 25,001-35,000 baht and aimed to stay for tourism. The current residents of the respondents. Most live in a small room in 25-29 square meters, living alone has lived for more than 12 months duration. The marketing mix that influence the decision of the respondents. The over- all level the average order value, including the product. The Location the service staff physical processes, services, pricing, and promotion of the most important products, including the first three, which is the building location and staff respec- tively. The various factors that affect the decision of the respondents. Most featured the top three include a private room. Amenities in the rooms. Security of life and property, respectively. The Facilities the various services that affect the decision of the respondents. Most of the key top 5 include a convenience store. Product range, hair salon that offers both men and women have a maid to come clean, Coffee shop and a com- mon area to meet with friends, respectively.
Description: การศึกษาค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัย, 2558
Advisor(s): ชัยฤทธิ์ ทองรอด
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1568
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Pavin_boon.pdf7.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback