DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1512

Title: การศึกษาความสามารถในการบริหารจัดการความพึงพอใจของผู้ใช้บริการและการเลือกใช้บริการ ของ ธนาคาร กรุงเทพ จำกัด (มหาชน) คลัสเตอร์ตลาดสี่มุมเมือง ภาคนครหลวง 9
Other Titles: A Study on Customer Satisfaction Management Capability and Service Selection at Bangkok Bank Public Company Limited, Si Mum Meung Market Cluster, Metropolitan Region 9
Authors: ทัตตยา วงษ์ไพศาล
Keywords: การบริหารจัดการ
ความพึงพอใจ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ระดับความคิดเห็นในการบริหารจัดการสาขาและความพึงพอใจของผู้ใช้บริการของธนาคารกรุงเทพ จำกัด (มหาชน) คลัสเตอร์ตลาดสี่มุมเมือง ภาคนครหลวง 9 กับธนาคารอื่นๆ โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างตามสะดวกจากผู้ตอบแบบสอบถามจำนวน 400 คน ใช้สถิติการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One Way Analysis of Variance) พบว่า ระดับความคิดเห็นของผู้ใช้บริการต่อการบริหารจัดการสาขาของ ธนาคารกรุงเทพฯ โดยรวมทุกด้านอยู่ในระดับมาก (ยกเว้นธนาคารกสิกรไทย ) ตามลำดับ คือ ด้านการควบคุมคุณภาพ ด้านการวางแผนการให้บริการ ด้านการ จูงใจในการให้บริการ และด้านการจัดองค์กรการให้บริการสำหรับระดับความพึงพอใจของผู้ใช้บริการต่อการให้บริการของธนาคารกรุงเทพฯ ภาพรวมอยู่ในระดับมาก (ยกเว้นธนาคารกสิกรไทย) คือ ด้านพนักงานผู้ให้บริการ ด้านการบริหารทั่วไป ด้านสถานที่ในการให้บริการและงานระบบ ให้บริการอัตโนมัติ
The purposes of this research aimed to investigate level of opinions towards branch management and the level of customer satisfaction of customers at Bangkok Bank Public Company Limited, Si Mum Meung Market Cluster, and Metropolitan Region 9 with the sample of 400 respondents. One-way analysis of variance was used for hypotheses testing. Regarding to the customers’ opinions towards the branch management, the overall aspects were at high level (except kasikorn bank) as follows; quality control, service planning, service motivation, and organizational arrangement for service. To the level of customer satisfaction towards the service of Bangkok Bank Public Company Limited, besides, the overall aspects were at high level (except kasikorn bank) as follows; service staffs, general management, place for service, and automatic service system.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1512
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_tattaya.wong.pdf208.3 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback