DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1488
|
Title: | ทัศนคติของแฟนคลับต่อ Facebook ของสโมสร BCC FC |
Other Titles: | Attitude of fan club toward the Facebook of the BCC FC |
Authors: | ชชพล ชลิศราพงศ์ |
Keywords: | แฟนคลับ facebook |
Issue Date: | 2558 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยมีวัตถุประสงค์ ดังนี้ 1) เพื่อศึกษาการเปิดรับข้อมูลข่าวสารบน Facebook สโมสร BCC FC ของแฟนคลับที่มีลักษณะประชากรแตกต่างกัน 2) เพื่อศึกษาทัศนคติของแฟนคลับที่มีลักษณะประชากรแตกต่างกัน ต่อ Facebook ของสโมสร BCC FC
3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการเปิดรับข้อมูลข่าวสารบน Facebook สโมสร BCC FC กับทัศนคติของแฟนคลับต่อ Facebook ของสโมสร BCC FC โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 200 คน และใช้สถิติ Chi-Square, F-test ANOVA และ Pearson Correlation
ผลการวิจัย พบว่า แฟนคลับที่มีจำนวนมากที่สุด มีอายุมากกว่า 25 ปี – 40 ปี มีรายได้ต่อเดือนมากกว่า 40,000.00 บาท และใช้ระยะเวลาในการเปิดรับข้อมูลข่าวสารบน Facebook น้อยกว่า 10 นาที โดยรวมแฟนคลับมีทัศนคติในเชิงบวกต่อ Facebook ของสโมสร BCC FC และมีความสัมพันธ์กับความถี่ในการเปิดรับข้อมูลข่าวสารบน Facebook ซึ่งการนำเสนอภาพการแข่งขันในแต่ละแมทช์ การนำเสนอภาพแฟนคลับที่ให้การสนับสนุนสโมสร การจัดวางรูปแบบข้อมูลที่ทันสมัย การใช้ภาษาประกอบกับเนื้อหาถูกต้อง เหมาะสม และกิจกรรมตอบคำถามชิงรางวัลจากสโมสร เป็นสิ่งที่แฟนคลับแสดงให้เห็นถึงทัศนคติในเชิงบวกต่อ Facebook ของสโมสร BCC FC This quantitative research has three objectives: 1) to investigate the exposing behavior of the BCC FC’s fan club to its Facebook, 2) to investigate attitudes of fan club toward the Facebook of the BCC FC, and 3) to investigate the correlations between the exposing behavior of the BCC FC’s fan club to its Facebook and their attitude toward the Facebook. Two hundred self-administered questionnaires were distributed to samples which were selected by using purposive sampling method. Chi-Square, F-test ANOVA and Pearson Correlation were applied to analyze the data.
The finding reveal that most of the fan club are in the 25 to 40 years of age range, with the average income more than 40,000.00 baht a month, and spend each time less than 10 minutes on the facebook. Over all the fan club has positive attitudes toward the Facebook of the BCC FC, and their attitudes are significantly correlated with the frequency of their exposure to the facebook. The photos of the matches, photos of the Club’s activities with the fans, the layout, appropriateness of the language, and game challenges are contents that the fan clubs positively express their attitude toward the facebook of the BCC FC. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์
บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557 |
Advisor(s): | พงษ์ วิเศษสังข์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1488 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|